اظهارات ضد ایرانی شاهزاده سعودی

۱۱ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۹۲۵۴۵۶ سرخط اخبار

سفیر پیشین عربستان در آمریکا در گفت وگو با یکی از نشریات آلمان ضمن موضع گیری علیه برنامه هسته ای ایران، سیاست های این کشور و حتی آمریکا در سوریه را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس «ترکی الفیصل» رئیس پیشین سرویس اطلاعات عربستان و سفیر پیشین این کشور در آمریکا در گفت وگو با هفته نامه آلمانی «اشپیگل» با موضع گیری علیه برنامه هسته ای ایران مدعی شد که ایران در تلاش برای دستیابی به بمب هسته ای است و با استقبال از توافق هسته ای ژنو در عین حال خواستار کاهش تاسیسات هسته ای ایران شد و گفت که در غیر این صورت کشورش نیز باید از لحاظ هسته ای مسلح شود.

ترکی فیصل خواستار نابودی تاسیسات هسته ای از جمله اسرائیل در منطقه شد و در عین حال از کشورهای1+5 خواست تا کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را در مذاکرات با ایران مشارکت دهند.

وی مدعی شد که کشورهای منطقه با تسلیح هسته ای ایران باید از آمادگی برخوردار باشند و از ایران خواست تا به حمایت از دولت «بشاراسد» رئیس جمهور سوریه پایان دهد اما درباره حمایت های دولت متبوعش از معارضان سوری گفت که باید از مخالفان حمایت کرد تا از خودشان دفاع کنند و اینطور نتیجه گرفت که پیش از کنفرانس ژنو 2 باید تسلیحات بیشتری در اختیار معارضان قرار داده شود.

وی همچنین از سیاست های آمریکا در قبال سوریه به شدت انتقاد کرد.

سفیر پیشین عربستان در آمریکا با ابراز ناامیدی از سیاست های جهانی از جمله آمریکا درباره سوریه گفت که همچنان بعد از 3 سال از بحران سوریه همچنان رویکرد آمریکا در این زمینه روشن نیست.

خبرنگار اشپیگل از ترکی الفیصل درباره انتقادهای «حسین موسویان» دیپلمات ایرانی مبنی بر دامن زدن عربستان به تنش های مذهبی  در سوریه پرسید که وی آن را رد کرد.


نظر شما :