مقاومت، خط قرمز ایران است

۰۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۹۲۵۳۸۶ سرخط اخبار

سفیر ایران در لبنان تاکید کرد مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی خط قرمز ایران است و در هیچ مذاکره ای به آن خدشه وارد نمی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان در اظهاراتی رادیویی درباره چگونگی تعامل ایران با قضیه حزب الله در هر گونه مذاکرات با غربی ها گفت: پس از پیروزی انقلاب، ما اصولمان و در راس آن حمایت از مقاومت در لبنان و فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را حفظ کردیم.

وی تاکید کرد: مقاومت برای ایران خط قرمز است و مذاکرات با گروه 1+5 محدود به برنامه هسته ای بوده و ما هرگز به خطوط قرمز تجاوز نمی کنیم و همه این مذاکرات هرگز به ضرر هیچ کس نیست.

رکن آبادی تاکید کرد: ما در توافق با قدرت های بزرگ چیزی را از دست ندادیم و از سال ها پیش می گوییم که برنامه هسته ای ما صلح آمیز است و این توافق اخیر نتیجه مقاومت ملت ایران و شکست همه نقشه ها علیه ایران از جمله ترورها و مشکلات امنیتی بود.

سفیر ایران گفت: توافق با 1+5 ارتباطی به روابط دو جانبه بین ایران و آمریکا ندارد و روابطی بین این دو کشور وجود ندارد.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا از حسن روحانی، همتای ایرانی خود خواسته است که مذاکرات محدود به برنامه هسته ای نباشد اما روحانی به وی تاکید کرد که هر موضوعی به صورت جداگانه باید بررسی شود و برنامه هسته ای مقدمه ای برای باز کردن پرونده های دیگر از جمله سوریه است.

رکن آبادی گفت: راه حل بحران سوریه صرفا سیاسی است و مقامات غربی هم معتقدند که این بحران بدون کمک ایران حل نمی شود و ما آماده ایم در این باره همه تلاش خود را مبذول داریم.

سفیر ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی در پی این هستند که ایران و نه اسرائیل را دشمن معرفی کنند اما ایران توسعه و تحکیم روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس در راس آن عربستان را در اولویت خود قرار داده است.

رکن آبادی گفت: همه ما امیدواریم روابطمان با همسایگانمان بخصوص با عربستان بهترین باشد.


نظر شما :