سود شخصی کاترین اشتون از توافقنامه ژنو 3

۰۸ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۹۲۵۳۱۸ سرخط اخبار

علی عراقچی - ژنو  : امضای توافقنامه هسته ای میان ایران و 1+5 در ژنو همچنان در زمره اخبار مندرج در بسیاری از رسانه های سوئیس است. آنچه در زیر می خوانید نگاه سه روزنامه سوئیسی به این مذاکرات است :

روزنامه تریبون دو ژنو / تحریمها بر علیه ایران در ماه دسامبر کاهش خواهد یافت

رونامه تریبون دو ژنو از زبان وزیر امور خارجه فرانسه، فابیوس ، که با رادیو یوروپ ۱ مصاحبه می کرد نوشت :ه بعضی از تحریمها از ماه دسامبر برداشته خواهد شد. این روزنامه ژنوی همچنین به توصیف عکس العمل برخی کشورهای منطقه خلیج فارس و آمریکا پرداخت.
همچنین از زبان وزیر امور خارجه سویس نوشت که این توافق شروع و نه پایان کار می باشد وسویس تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این پروسه راحت تر به سرانجام برسد 
 
روزنامه نوولیست / ایران هسته ای: مذاکرات در عمان شروع شد
روزنامه نوولیست به نقل از المونیتور نوشت: عمان نقش میانجی برای مذاکرات هسته ای فی مابین ایران و آمریکا بوده  است. و مدعی شده است که این مذاکرات قبل از مذاکرات رسمی ژنو شروع شده است. این در حالیست که این منبع اشاره ای به زمان شروع مذاکرات در عمان نداشته است که ایا مذاکرات بلافاصله بعد از انتخاب آقای روحانی صورت گرفته یا خیر
 
روزنامه لو کوریر/موفقیت برای کاترین اشتون
روزنامه لو کوریر با مصاحبه ای از روزنامه نگاری که متخصص امور اتحادیه اروپا می باشد مدعی شد که این مذاکرات منجر به پیروزی برای دیپلماسی اروپا خواهد شد. چون اکثر خواسته های آلمان فرانسه و انگلیس در این توافقنامه گنجانده شده است . در ادامه این مطلب آمده است که این پیروزی برای کاترین اشتون این یک موفقیت شخصی دیگر می باشد چون او در سال ۲۰۱۳ موفقیت های قابل توجهی بدست آورده است همانند مصر، کوزوو و الان هم ایران.

نظر شما :