پوتین: پهپادها اسباب‌بازی نیستند!

۰۸ آذر ۱۳۹۲ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۹۲۵۳۱۰ سرخط اخبار

 رئیس جمهوری روسیه در جریان گفت وگو در جمع حاضران صنعت دفاع هوایی در سوچی با تاکید بر این مساله که مسکو از پهپادها همچون کشورهای دیگر استفاده نمی کند، گفت: پهپادها اسباب بازی نیستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان نشستی در مورد تحولات نیروی هوایی این کشور در تفرجگاه سوچی گفت: پهپادها به صورت گسترده ای در اکثر کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرند اما ما نمی خواهیم که از این هواپیماهای بدون سرنشین همچون سایر کشورها استفاده کنیم. این یک بازی ویدئویی نیست. کاملا مشخص است که این سیستم های بدون سرنشین آینده ای بسیار گسترده و بزرگ دارند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که برای تکمیل اقدامات دفاع هوایی سال جاری میلادی 86 هواپیما و 100 هلی کوپتر به نیروی هوایی روسیه افزوده خواهند شد. در حالی که سال آتی میلادی 120 هواپیما و 90 هلی کوپتر به نیروی هوایی اضافه می شوند. در سال 2020 میلادی در مجموع 1600 واحد جدید به نیروی هوایی روسیه اضافه خواهند شد.

دفاع هوایی روسیه تنها موضوع مورد بحث در جریان سفر پوتین به منطقه سوچی نبود. وی درباره آماده سازی اقدامات نهایی برای برگزاری بازی های المپیک زمستانی و پاراالمپیک در اوایل سال آتی میلادی سخن گفت.

ولادیمیر پوتین همچنین از تاسیسات المپیک برای انجام بازی ها در سوچی دیدار کرد و گفت: شهر سوچی آماده استقبال از تمام جهانیان و ورزشکاران است.


نظر شما :