نتانیاهو دست خالی از مسکو بازگشت

۰۱ آذر ۱۳۹۲ | ۰۱:۲۸ کد : ۱۹۲۴۹۰۳ سرخط اخبار
در حالی که در آستانه برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5، نخست وزیر اسرائیل راهی روسیه شده بود تا رئیس جمهور این کشور را علیه ایران با خود همراه سازد، اما طبق گزارش رسانه های اسرائیلی او دست خالی به تل آویو بازگشته است.
 
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، همزمان با آغاز دور تازه مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که عازم مسکو شده بود، در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار منحل شدن کامل برنامه هسته ای ایران شد.
 
اما طبق گزارش کانال 2 اسرائیل، ولادیمیر پوتین در این باره که روسیه در توافقنامه موقت با ایران، خواستار اقدامات شدید علیه ایران شود، «هیچ قولی» به نتانیاهو نداد و به این ترتیب نخست وزیر اسرائیل دست خالی به اراضی اشغالی بازگشت.
 
بر اساس این گزارش، نتانیاهو در این کنفرانس خبری تاکید کرده بود که جامعه جهانی باید خواستار بستن راکتور آب سنگین اراک و توقف کامل غنی سازی اورانیوم ایران شود. البته وی افزوده بود: «رسیدن به توافقنامه بهتر امکان پذیر است اما این امر نیازمند هماهنگی و پافشاری ماست».
 
اما ظاهرا ولادیمیر پوتین در این کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرده بود، به دنبال مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو توافقی حاصل خواهد شد، ولی بنیامین نتانیاهو موضعش را مبنی بر اینکه جامعه بین المللی باید بر توافق بهتری اصرار داشته باشد، تکرار کرد.
 
رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات (بین ایران و گروه 1+5) که چهارشنبه در ژنو از سر گرفته شد، نتیجه بخش باشد. نتانیاهو نیز ادعاهایی را که در هفته های اخیر گفته بود تکرار کرد و مدعی شد، توافقی که روی میز قرار دارد، برای متوقف کردن آنچه وی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای می خواند، کافی نیست.

کلید واژه ها: نتانیاهو روسیه


نظر شما :