نتانیاهو برای لابی علیه ایران به مسکو رفته است

۲۹ آبان ۱۳۹۲ | ۲۲:۳۲ کد : ۱۹۲۴۸۴۳ سرخط اخبار

خبرگزاری رویترز با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو، نوشته است وی در این سفر تلاش می کند روس ها را به اتخاذ مواضع سخت گیرانه تر در قبال ایران متقاعد کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در گزارش با اشاره به سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه، نوشته است هدف از این سفر لابی علیه ایران است.

رویترز در این مورد نوشته است: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل بعد از آنکه نتوانست آمریکا را متقاعد کند که توافق احتمالی با ایران یک «معامله بد» است، روز چهارشنبه راهی روسیه شد تا از آن ها بخواهد شرایط سخت تری را در توافقنامه هسته ای با ایران در نظر بگیرند.

ایران و گروه موسوم به 1+5 امروز دور تازه ای از مذاکرات هسته ای را در شهر ژنو سوئیس آغاز می کنند. «بنیامین نتانیاهو» پیش از این بارها به آمریکا نسبت به توافق بد با ایران هشدار داده و از آمریکایی ها خواسته است از توافق با ایران دست بردارند.

«زأیو الکین» معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مورد اهداف سفر به مسکو گفته است: هدف ما این است که موضع روس ها را تغییر دهیم، یعنی همان کاری که تلاش کردیم در برخورد با دیگر بازیگران هم انجام دهیم. البته مواضع روسیه به طور کامل به مواضع اسرائیل منطبق نخواهد بود، اما به هر حال حتی یک تغییر در موضع روسیه، هرچند هم کوچک، می تواند بر مذاکرات تأثیر بگذارد.

روسیه از جمله حامیان اصلی توافق هسته ای با ایران است. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اخیرا نسبت به حصول توافق در دور تازه مذاکرات هسته ای ابراز امیدواری کرده است. وی همچنین گفته است این ایده که توافق با ایران «اشتباهی تاریخی است»، غیرواقع بینانه است. پیشتر نتانیاهو توافق با ایران را «اشتباهی تاریخی» خوانده بود.

کلید واژه ها: روسیه


نظر شما :