اظهار تاسف دبیر کل سازمان ملل از حملات تروریستی بیروت

۲۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۹۲۴۸۱۹ سرخط اخبار
دبیرکل در بیانیه ای که دیروز از سوی سخنگوی وی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک منتشر شد،همه را در لبنان به این فراخواند تا تصدیق کنند چنین اقدامات خوفناک و همه جانبه خشونت آمیزی همگان را در لبنان مورد هدف قرار می دهد.

دیپلماسی ایرانی: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان روز گذشته به اتفاق و به شدت حملات تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، پایتخت لبنان را محکوم کردند که منجر به کشته شدن حداقل 23 غیرنظامی و زخمی شدن بیش از 100 نفر دیگر شد. دبیرکل در بیانیه ای که دیروز از سوی سخنگوی وی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک منتشر شد،همه را در لبنان به این فراخواند تا تصدیق کنند چنین اقدامات خوفناک و همه جانبه خشونت آمیزی همگان  را در لبنان مورد هدف قرار می دهد. وی تمامی احزاب لبنان را به این ترغیب کرد تا با خویشتن داری و حمایت نهادهای کشور و به ویژه نیروهای امنیتی مانع اقدامات بیشتر تروریستی شوند.

بان کی مون و شورای امنیت هر دو تسلیت خود را به خانواده ها ی آنانی که در حمله محله بیر حسن کشته شدند، همچنین به دولت های لبنان و ایران ابراز داشت.

دبیر کل امیدوار است آنانی که مسئول این حمله بودند سریعا به دست عدالت سپرده شوند. ایشان برعزم جامعه بین المللی در حمایت از امنیت و ثبات لبنان تاکید کرد. در بیانه ای که خطاب به مطبوعات خوانده شد، شورای امنیت همچنین بر اهمیت نیاز به محاکمه کشیدن مقصران این اقدامات شنیع تاکید ورزید.

 اعضای شورای امنیت از همه مردم لبنان خواستند اتحاد ملی در رویارویی با تلاش ها برای تخریب ثبات کشورشان را حفظ کند.


نظر شما :