تماس تلفنی رییس جمهور لبنان با روحانی

۲۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۹۲۴۷۷۸ سرخط اخبار
میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در تماس تلفنی با رئیس جمهور کشورمان ضمن ابراز تأسف از حادثه تروریستی ظهر امروز در برابر سفارت ایران در لبنان، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در تماس تلفنی با رئیس جمهور کشورمان ضمن ابراز تأسف از حادثه تروریستی ظهر امروز در برابر سفارت ایران در لبنان، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.
 
رئیس جمهور لبنان با اشاره به این اقدام تروریستی، اظهار داشت: دولت لبنان تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا عوامل این حمله تروریستی شناسایی شده و به مجازات اعمال خود برسند.
 
وی بر تقویت، حفاظت و حراست از کارکنان سفارت و اماکن دیپلماتیک ایران در آن کشور تأکید کرد.
 
در این گفت وگوی تلفنی روحانی با تشکر از تماس رئیس جمهور لبنان، متقابلاً با اظهار تأسف از شهادت و مجروحیت تعدادی از مردم لبنان در این حادثه، این موضوع را به وی تسلیت گفت.
 
رئیس جمهوری اسلامی ایران این نکته را متذکر شد که امیدوار است عاملان این حادثه که توسط گروه های افراطی و با تحریک عوامل بیگانه برای ناامنی منطقه و کشور لبنان صورت گرفته است، هر چه سریع تر مشخص شده و به دست عدالت سپرده شوند.
 
روحانی با ابراز اطمینان از اینکه این گونه حوادث هیچگاه موجب شکاف در میان مردم و مسئولان لبنان نخواهد شد، گفت: رهبران آن کشور با درایت کامل می توانند، وحدت و ثبات لبنان را پاس دارند.
 
رئیس جمهوری اسلامی ایران از موضوع تروریسم لبنان به عنوان یک موضوع مهم برای منطقه خاورمیانه یاد کرد و اقدامات هماهنگ علیه خشونت، افراطی گری و تروریسم را یک ضرورت دانست.

 

کلید واژه ها: لبنان


نظر شما :