تحریم‌های ایران نباید به این زودی کاهش یابد

۲۷ آبان ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۴ کد : ۱۹۲۴۶۹۵ سرخط اخبار

«موشه یعلون» با این ادعا که ذخایر موشکی سوریه به نصف کاهش پیدا کرده، می گوید این کشور قطعا به سمت بی ثباتی طولانی مدت پیش می رود. وی همچنین به کشورهای غربی توصیه کرد به فشارها علیه ایران ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه مدعی شد ذخایر موشکی سوریه به نصف کاهش پیدا کرده است. وی با این حال تأکید کرد که به نظر می رسد درگیری ها در این کشور همچنان تا مدت ها ادامه داشته باشد.

یعلون با این ادعا که جنگ داخلی منجر به تضعیف دولت سوریه شده، با حاضران در نشستی در دانشگاه تل آویو گفته است: سوریه قطعا به سمت بی ثباتی طولانی مدت پیش می رود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به صورت ضمنی به دست داشتن رژیم صهیونیستی در حمله به پایگاه های موشکی سوریه اعتراف کرد. پیش از این رسانه های مختلف از حملات جنگنده های ارتش اسرائیل به پایگاه های نظامی سوریه خبر داده بودند. در تازه ترین مورد، رسانه های غربی دو هفته قبل اعلام کردند اسرائیل یک پایگاه موشکی در بندر «لاذقیه» سوریه را هدف قرار داده است. منابعی در کاخ سفید نیز دست داشتن اسرائیل در این حمله را تائید کرده اند.

مقامات اسرائیلی هرچند این گزارش ها را به طور رسمی تائید نمی کنند، اما مدعی هستند که چنین حملاتی برای پیشگیری از انتقال تسلیحات به لبنان انجام می شود. «موشه یعلون» در این مورد گفته است: گزارش های خارجی هم نشان می دهد که ما به حرف هایمان وفادار هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین پرداخت و گفت تشکیلات خودگردان هیچ تفاوتی با حماس ندارد و هر دوی این گروه ها به دنبال تضعیف اسرائیل هستند، اما شیوه های متفاوتی را به کار می گیرند.

یعلون در ادامه به مذاکرات هسته ای با ایران پرداخت و مدعی شد فشارهای بین المللی تهران را وادار به مذاکره کرده است. وی با تکرار این ادعا که برنامه هسته ای ایران اهداف نظامی دارد، گفت: الان اراده ای برای کاهش زودهنگام تحریم ها با هدف تقویت [حسن] روحانی (رئیس جمهور ایران) وجود دارد. ما می گوئیم هرکسی که به دنبال صلح است، باید برای جنگ هم آماده باشد.

وی افزود: اگر لازم است با آن ها برخورد شود، باید این برخورد صورت گیرد، هر اقدامی که آن ها را از دستیابی به بمب اتم بازدارد. واضح است که طرحی که از سوی غرب به ایران پیشنهاد شده، به ایران اجازه دستیابی به دو چیز را می دهد: کاهش تحریم ها از یک سو، و حفظ توان غنی سازی از سوی دیگر.

یعلون ابراز امیدواری کرد تحریم ها همچنان تا زمانی که ایران غنی سازی اورانیوم را کنار بگذارد، ادامه داشته باشد.

دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 چهارشنبه این هفته در شهر ژنو سوئیس آغاز می شود. مقامات اسرائیلی در هفته های اخیر حملات لفظی خود علیه ایران را افزایش داده و اعلام کرده اند که به توافق هسته ای غرب با ایران پایبند نمی مانند.


نظر شما :