نتانیاهو: برنامه هسته‌ای ایران بقای اسرائیل را تهدید می‌کند

۲۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۹۲۴۶۴۵ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه ترین مصاحبه ضدایرانی خود در گفت وگو با شبکه سی ان ان گفت برنامه هسته ای ایران بقای اسرائیل را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای که روز یکشنبه از شبکه «سی ان ان» پخش شد، بار دیگر با این ادعا که برنامه هسته ای ایران تهدیدی برای بقای اسرائیل است، توقف این برنامه را خواستار شد.

ایران و گروه 1+5 چهارشنبه این هفته دور تازه ای از مذاکرات هسته ای را در ژنو سوئیس آغاز می کنند. نتانیاهو که در مصاحبه خود با سی ان ان هم تأکید کرده است از جزئیات طرح پیشنهادی به ایران مطلع است، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این توافق به کار بسته است.

نتانیاهو در این مصاحبه گفته است: من نخست وزیر اسرائیل هستم و باید به بقای «کشورم» اهمیت بدهم. ایران (در صورت توافق با 1+5) توان تسلیحات هسته ای خود را حفظ می کند. این ظرفیت به این کشور امکان تولید تسلیحات هسته ای را می دهد و این تسلیحات هم تهدیدی برای آینده «کشور یهودی» هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه به وجود اختلاف میان آمریکا و اسرائیل در موضوع نحوه مواجهه با برنامه هسته ای ایران هم اذعان کرده و گفته است: دوستان، حتی بهترین دوستان، هم ممکن است اختلاف نظر داشته باشند. ما روی بسیاری از موارد تفاهم داریم، اما بعضی موضوعات هم مورد اختلاف است.

تازه ترین دور از مذاکرات هسته ای هفته گذشته در ژنو بدون حصول توافق پایان یافت. منابع دیپلماتیک گزارش داده اند که توافق هسته ای در دسترس بوده، اما مخالفت های «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه از تحقق این امر جلوگیری کرده است. «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه از امروز در آستانه دور تازه مذاکرات هسته ای برای دیدار با مقامات اسرائیلی وارد فلسطین اشغالی می شود.


نظر شما :