واکنش حماس به سفر اولاند به اراضی اشغالی

۲۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۰۶ کد : ۱۹۲۴۶۳۲ سرخط اخبار

جنبش حماس در بیانیه ای سفر امروز (یکشنبه) رئیس جمهوری فرانسه به اراضی اشغالی را اقدامی در راستای تشویق به ادامه شهرک سازی ها توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، صلاح البردویل، سخنگوی حماس در بیانیه ای سفر امروز فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه به اراضی اشغالی، کرانه باختری و قدس شرقی را اقدامی در جهت تشویق برای ادامه شهرک سازی ها و یهودی سازی قدس خواند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سفر اولاند در حقیقت نشان دهنده دو رویی و دوگانگی سیاست های غرب در قبال مساله فلسطین است و در حقیقت به آغاز مرحله خطرناک بی توجهی به حقوق ملت فلسطین می انجامد.

فرانسوا اولاند قرار است امروز وارد اراضی اشغالی شده و تا روز سه شنبه از کرانه باختری و قدس شرقی دیدار کند.

همچنین در این سفر علاوه بر مساله پرونده هسته ای ایران در خصوص پرونده مذاکرات صلح نیز گفت وگو خواهد کرد.

بنا به گزارش شبکه خبری الجزیره اولاند قصد دارد در این سفر طرفین فلسطینی و اسرائیلی را به تلاش برای عبور از اختلافات موجود تشویق کند.

پیش بینی می شود که اولاند در این سفر که در راس هیاتی با حضور شش وزیر فرانسوی انجام می شود، دو طرف را به حل و فصل اختلافات موجود بر اساس راهکار تشکیل دو کشور با تضمین های اسرائیل فرابخواند.

علاوه بر این اولاند فردا دوشنبه در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) سخنرانی کرده و دسته گلی را بر قبر یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین قرار خواهد داد.


نظر شما :