اهداف اولاند از دیدار با نتانیاهو چیست؟

۲۶ آبان ۱۳۹۲ | ۰۴:۲۴ کد : ۱۹۲۴۶۲۵ سرخط اخبار

پایگاه صهیونیستی «دبکا» در تشریح اهداف سفر رئیس جمهور فرانسه به فلسطین اشغالی نوشته است اولاند در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» در مورد تشکیل جبهه ای واحد به همراه عربستان و اسرائیل در برابر ایران، تصمیم گیری می کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه صهیونیستی «دبکا» در آستانه سفر «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه به فلسطین اشغالی و به فاصله سه روز تا آغاز دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، نوشته است هدف از سفر اولاند به تل آویو بررسی تشکیل جبهه واحد فرانسوی اسرائیلی و عربی علیه برنامه هسته ای ایران است.

دبکا در این مورد نوشته است: مذاکرات آن ها (اولاند و نتانیاهو) احتمالا پاسخ فرانسه، اسرائیل و عربستان به اقدامات کنونی دولت آمریکا در خاورمیانه را مشخص می کند. این پاسخ تأثیری اساسی بر دو بعدی مذاکرات هسته ای ایران و 6 قدرت جهانی که روز 20 نوامبر در ژنو برگزار می شود، خواهد داشت.

این پایگاه نزدیک به مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شده است که اگر اولاند تشکیل جبهه واحد با اسرائیل و عربستان برای مقابله با سیاست های اخیر «باراک اوباما» را بپذیرد، مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد توسل احتمالی به اقدام نظامی علیه برنامه هسته ای ایران خواهد بود.

دبکا با اشاره به اینکه واشنگتن با بیان اینکه مردم آمریکا دیگر جنگ نمی خواهند، عملا اقدام نظامی علیه ایران را کنار گذاشته، نوشته است اولاند و نتانیاهو برای پر کردن این خلاء باید در مورد اقدام نظامی احتمالی و همچنین نحوه اجرای آن تصمیم گیری کنند.

ایران و گروه موسوم به 1+5 هفته گذشته در آستانه دستیابی به توافق هسته ای در ژنو قرار داشتند، اما به گفته منابع دیپلماتیک مخالفت های فرانسه از تحقق این موضوع جلوگیری می شود.

به نوشته دبکا دیدار اولاند با نتانیاهو و پس از آن سفر نتانیاهو به مسکو در روز چهارشنبه برای دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تأثیر زیادی بر روند دور تازه مذاکرات هسته ای خواهد داشت.

کلید واژه ها: فرانسه


نظر شما :