مطهری: تیم مذاکره کننده موفقیت قابل قبولی داشت

۲۰ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۹۲۴۳۴۹ سرخط اخبار

ˈعلی مطهریˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اظهار داشت: عملکرد تیم هسته ای ما از پیشرفت مذاکرات و از اظهارات طرف مقابل معلوم می شود و این دو معیار نشان می دهد که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران توفیق قابل قبولی کسب کرده است.

وی افزود: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مدت کوتاهی توانست به متن تفاهم نامه ای نزدیک شود و اعضای طرف مقابل هم از اینکه طرف ایرانی پیشنهادهای مشخصی دارد و غیر از چهارچوب کلی درجزییات هم دارای برنامه است و طرح مشخصی را ارائه کرده، اظهار خشنودی کرده اند و از نوع تعامل و گفت وگوی طرف ایرانی راضی هستند.

وی در ادامه با اشاره به نقش فرانسه در مذاکرات ژنو، گفت: فرانسه در این مذاکرات بیشتر بر این موضوع تاکید داشت که تاسیسات آب سنگین اراک تعطیل شود، آنها نظریات رژیم صهیونیستی را در آن جا نمایندگی می کردند.

مطهری در مورد اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پایان نشست ژنو که بیان کرده بود کسانی در داخل همصدا با اسرائیلی ها نشوند، گفت: حرف وزیر امور خارجه درست است، زمانی که احساس می کنیم، اسرائیل از این توافق ابراز ناراحتی می کند، پس راهی که ما در مذاکره می رویم، درست است.


نظر شما :