آلمان: مذاکرات ژنو طرفین را به هم نزدیک کرد

۲۰ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۷ کد : ۱۹۲۴۳۴۸ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، گیدو وستروله روز یکشنبه قبل از سفر به کشور هند به منظور شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه اروپا و آسیا،در گفت گویی درخصوص مذاکرات هسته ای ژنو 2،گفت: به نظر من کشورهای گروه 1+ 5 و ایران در ژنو به صورت واقعی به هم نزدیک شدند،این مذاکرات بسیار سازنده بود و ما توانستیم پیشرفت های واقعی و مهمی بدست آوریم.

وستروله خاطرنشان کرد:باور من این است که بعد از مذاکرات انجام شده در ژنو یک راه حل محتوایی برای برداشتن قدم مهم اول امکان پذیر شده است.

وی افزود:با اینکه مذاکرات بعدی قرار است در روز 20 نوامبر (29 آبان) در سطح کارشناسی در ژنو ادامه پیدا کند اما این احتمال را منتفی نمی دانم که بار دیگر وزیران امور خارجه در این زمینه با هم ملاقاتی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری آلمان ( د.پ.آ) وستروله در ادامه این گفت و گو از پاسخ دادن به این سوال که کدام کشور در گروه مذاکره کننده مانع از دستیابی به توافق در مذاکرات ژنو شده است است خودداری کرد و گفت:مسئله این نیست که بخواهیم کسی را مسوول به نتیجه نرسیدن مذاکرات ژنو 2 بدانیم.

به گفته وزیر امور خارجه آلمان،دیپلمات های مذاکره کننده در پایتخت های خود مشورت های لازم را برای دور بعدی گفت و گو ها انجام خواهند داد.


نظر شما :