آمانو وارد تهران شد

۲۰ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۹۲۴۳۴۷ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران به دعوت رسمی «علی اکبر صالحی» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی صورت گرفته است.

نشست ایران با آژانس بین المللی انر‍ژی اتمی امروز دوشنبه با هدف پیشبرد همکاری های هسته ای کشورمان با آژانس در تهران برگزار می شود.

صالحی پیش از این اظهارامیدواری کرده بود که در سفر 20 آبان ماه آمانو به تهران بتوانیم به یک جمع بندی نسبت به فرآیند کار دست یابیم و در صورت امکان یک بیانیه مشترک صادر کنیم.

ˈسیدعباس عراقچیˈ معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای ایران نیز دوشنبه هفته گذشته با سفر به وین و در دیدار با مدیرکل آژانس، پیشنهاد جدیدی را برای حل و فصل مسایل باقیمانده میان طرفین روی میز گذاشت که موجب شکسته شدن بن بست مذاکرات پیشین ایران و آژانس شد.

طبق این طرح، ایران آمادگی خود را برای پاسخ به تمام سوالات و ابهامات آژانس در یک دوره کوتاه زمانی، اعلام کرده است؛ البته جمهوری اسلامی ایران طبق موافقت نامه پادمان ملزم به جواب دادن تمام سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست.

مسوولیت مذاکرات ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بر عهده ˈرضا نجفیˈ سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان های بین المللی در وین است.


نظر شما :