هوشنگ امیر احمدی هم به جمع مخالفان توافق ژنو پیوست

۱۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۹۲۴۳۰۶ سرخط اخبار

هوشنگ امیر احمدی رییس شورای موسوم به ملی ایرانیان گفت که آنچه امریکایی ها به ایران اعطا می کنند، خیلی کمتر از چیزی است که در سال 2003 آماده انجام آن بودند. وی در عین حال در پاسخ این پرسش که چرا سران رژیم صهیونیستی واکنش تندی در قبال توافق ژنو از خود نشان دادند، افزود: اسراییل اطلاعاتی دارد که ما نداریم. او می داند چه اتفاقی در حال روی دادن است.

شبکه خبری راشا تودی به نقل از هوشنگ امیر احمدی افزود که در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات ژنو، توافق نامه 6 ماه بعد از زمان انعقاد به اجرا در می آید و ایران درخواست های اصلی گروه 1+5 از جمله توقف غنی سازی 20 درصد را پذیرفته است و در این مرحله ایران هر آنچه را انتظار می رفت انجام دهد، انجام می دهد، اما مساله واقعی این است که ایران در ازای آن چه چیزی می گیرد؟

اغلب مخالفان دست یابی به توافق ایران و غرب بر سر مساله هسته ای مانند امیراحمدی موضوع مابه ازای این توافق برای ایران را مطرح می کنند تا از این طریق بتوانند بر تصمیم گیران اصلی در جمهوری اسلامی ایران تاثیر بگذارند. اسراییل نیز نگران مابه ازای توافق ایران با 1+5 برای طرف دیگر یعنی غرب است.

امیر احمدی ابراز عقیده کرده است که آنچه آمریکایی ها اعطا می کنند خیلی کمتر از چیزی است که سال 2003 آماده انجام آن بودند. در آن زمان آنها آماده بودند حتی بیش از آنچه اکنون انجام می دهند، ارائه کنند.

امیر احمدی در این گفت و گو از آزاد سازی بخشی و نه همه دارایی های ایران خبر داد و افزود که اما مساله واقعی برای ایران در این زمان، تحریم های اعمال شده بر بخش نفت و گاز و سیستم بانکی این کشور است.

امیراحمدی در عین حال در مورد واکنش های تند روزهای اخیر ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی از توافق بالقوه هسته ای ایران و غرب گفت: بدیهی است که دولت اسراییل اطلاعاتی دارد که ما نداریم.


نظر شما :