تیم مذاکره کننده هسته ای فقط به منافع ملی می اندیشد

۱۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۹۲۴۳۰۵ سرخط اخبار

 نماینده پیشین ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران فقط به منافع ملی می اندیشد.

ˈعلی خرمˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینکه هنوز نمی توان در خصوص نتیجه قطعی مذاکرات قضاوت کرد، اظهارداشت: در دو مذاکره اخیر ایران توانست سدهای پیش رو را با ارائه طرحی قابل قبول بشکند.

وی دفاع تیم مذاکره کننده هسته ای در روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اهمیتی که طرف مقابل برای مذاکرات ژنو قائل شده است، نشانه تلاش های تیم مذاکره کننده و طرح پیشنهادی ایران است.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایران مقدمه خوبی را برای حل موضوع هسته ای فراهم کرده است، گفت: هنوز راهی طولانی برای حل موضوع هسته ای ایران در پیش است و حتی در صورت توافق نیز نمی توان انتظار داشت که نتیجه به سرغت حاصل شود.

خرم ادامه داد: البته نباید این نکته را نیز نادیده گرفت که متن توافقنامه نیز می تواند بسیار موثر بوده و نقش تاثیر گذاری در بهبود شرایط داشته باشد.

**تیم مذاکره کننده ایران در راستای منافع ملی و خواست مردم گام بر می دارد

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده دولت یازدهم در راستای خواست مردم و منافع ملی گام بر می دارد، گفت: همان طور که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نمایان شد، مردم خواهان حل موضوع هسته ای و بهبود شرایط بین المللی ایران هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: برای رسیدن به خواسته های مردم باید به موضوع هسته در کنار دیگر موضوع ها همچون گرانی، تورم و بیکاری نگاه کرد.

خرم با بیان اینکه در داخل ایران عزمی جدی برای حل موضوع هسته ای وجود دارد، اظهار داشت: دولت راهکار متفاوتی برای حل موضوع هسته ای در پیش گرفته است که مقام معظم رهبری و مردم نیز از آن حمایت می کنند.

**تیم مذاکره کننده ایران نیاز به حمایت داخلی دارد

وی خطاب به کسانی که قصد اختلال در روند مذاکرات را دارند، گفت: تیم مذاکره کننده ایران برای پیشرفت در مذاکرات نیاز به حمایت همه جانبه داخلی دارد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: انتقاد سازنده و مطرح کردن دیدگاه حق تمام مردم است، با این حال باید توجه داشت که این انتقادات منصفانه و از سر دلسوزی برای کشور باشد.

دور دوم مذاکرات ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 روز شنبه در ژنو به پایان رسید و قرار است دو طرف 10 روز دیگر مذاکرات خود را از سر بگیرند.

وزیران خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 در دور دوم مذاکرات هسته ای در ژنو حضور داشتند و تنها از چین معاون وزیر خارجه در این مذاکرات حضور یافته بود.


نظر شما :