سخنگوی واشنگتن: عجله کار شیطان است

۱۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۹۲۴۳۰۱ سرخط اخبار
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به این که عجله کار شیطان است، گفت مذاکرات ژنو بسیار مثبت و سازنده بود و هر دو طرف با حسن نیت و احترام متقابل مذاکره کردند و قرار شد مذاکرات در سطح مدیران سیاسی ادامه داشته باشد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رادیو فردا رسانه وابسته به دولت آمریکا بامداد یکشنبه در گفتگوی اختصاصی با آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا نظر او را درباره نتایج مذاکرات ژنو پرسید.
 
آلن ایر گفت: همانطور که وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ما با قصد و هدف کاهش اختلافات و نزدیک تر کردن مواضع به اینجا آمدیم. درست است که به توافق نهایی نرسیدیم ولی خوب پیشرفت کردیم.
 
وی افزود: ارزیابی ما این است که این دور از مذاکرات خیلی مثبت و سازنده بود، هر دو طرف با حسن نیت و با احترام متقابل مذاکره کردند و قرار شد در آینده نزدیک در سطح مدیران سیاسی این مذاکرات ادامه داشته باشد.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: همانطور که کری اعلام کرد عجله کار شیطان است یعنی ما نباید عجله کنیم البته ما عجله نکردیم بلکه پیشرفت کردیم.
 
ایر در پاسخ به این سوال که آیا به نتیجه نرسیدن مذاکرات اخیر، موضع مخالفان کاهش تحریم ها علیه ایران را در کنگره آمریکا  قویتر خواهد کرد؟ گفت: به هیچ وجه این طور نیست کنگره و دولت اوباما در ایجاد نظام تحریم ها با هم همکاری و دولت با سایر قوا مشورت می کند وزیر خارجه پس از بازگشت به آمریکا با رئیس جمهور و کنگره دیدار و نتایج مذاکرات را گزارش خواهد کرد فراموش نکنید هدف ما این است که ایران به سلاح هسته ای دست نیابد.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تماس های اخیر جمهوری اسلامی ایران و آمریکا گفت: رئیس جمهوری آمریکا با رئیس جمهوری اسلامی ایران تلفنی صحبت کرد، وزیرامورخارجه ما نیز در نیویورک با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی کرد، در دور قبلی مذاکرات ژنو  دیدارهای دوجانبه داشتیم، پس این تابو شکسته شده است، همه با هم دارند صحبت می کنند همه با هم مذاکره می کنند.
 
آلن ایر در پایان خاطر نشان کرد: ان شاالله بتوانیم به یک هدف مشترک برسیم که هم نگرانی های جامعه بین المللی در مورد برنامه هسته ای ایران را رفع کند و  هم ایران بتواند از حقوق خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بر اساس تعهدات ان پی تی برخوردار باشد.

نظر شما :