اسوشیتدپرس: آیا فرانسه برای نتانیاهو بازی می کند؟

۱۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۹۲۴۲۹۵ سرخط اخبار

گزارشگرخبرگزاری آمریکایی اسوشیتدپرس باطرح این پرسش که آیا فرانسه درمذاکرات ژنو برای نتانیاهو بازی می کند؟ گزارش داد: موضع تند فرانسه موجب ناخرسندی دیپلمات های غربی شده که فکرمی کنند وزیرخارجه این کشور می خواهد خود را در آخرین دقیقه به صحنه گردان مذاکرات تبدیل کند.

به گزارش روزیکشنبه ایرنا، ˈمت لیˈ خبرنگار اسوشیتدپرس که برای پوشش مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در ژنو رفته است در پیامی که در صفحه توئیتر خود گذاشته، نوشت: فرانسه در گفتگوهای هسته ای ایران منزوی بود.

وی از قول دیپلمات های غربی در ژنو می نویسد:این موضع فرانسهˈچیزی جز تلاش فابیوس وزیر امور خارجه این کشور برای تبدیل شدن به صحنه گردان مذاکرات در آخرین دقایق نبودˈ.

خبرنگار اسوشیتدپرس می پرسد: آیا فرانسوی ها در ژنو برای نتانیاهو بازی می کنند؟ چه کسی می داند؟ ولی مشخص است که فابیوس در میان وزیران خارجه1+5 منزوی است.

وزیرخارجه فرانسه روزشنبه درسخنانی شگفت آور مدعی شد که مخالفت ایران با تعطیل کردن یک راکتور هسته ای و کاهش ذخیره اورانیوم آن مانعی بر سر توافق است.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به رادیو فرانس اینتر گفت : ˈطرحی مقدماتی در میان است که ما آن را قبول نخواهیم کرد. من هیچ اطمینانی ندارم که بتوانیم مساله را فیصله دهیم.ˈ

کلید واژه ها: فرانسه


نظر شما :