روحانی: ایران در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نمی‌آورد

۱۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۲:۵۹ کد : ۱۹۲۴۲۸۷ سرخط اخبار

حسن روحانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که درخواست من در این شرایط حساس از نمایندگان مجلس حمایت بیش از پیش است، متذکر شد: البته دولت شکرگزاری را از یاد نخواهد برد و تا امروز شکرگزار خداوند، ائمه اطهار، حمایت مردم و مجلس و حمایتی که در همه مقاطع حساس مقام معظم رهبری داشتند، بوده ایم و اگر اینها نبود آیا نمایندگان شما قادر بودند در برابر قدرت های جهانی با استحکام سخن بگویند.

به گزارش فارس، روحانی با بیان اینکه ملاحظه کنید که چگونه اشغالگران به تب و تاب افتاده اند و جنگ طلبان از سیر تعامل در جهان هراسیدند، خاطرنشان کرد: قدرت های بزرگ چارچوب طرح ایران را پذیرفته اند البته این طرح سه بخش دارد که مقدمه اهداف را بیان می کند، قسمت پایانی شرایط ایران را در این دوره گذار تبیین و دوره وسط چند مرحله خواهد داشت. که فعلا بحث مرحله اول و اجرای آن است.

ایران در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نخواهد آورد

وی در ادامه افزود: ما به زبان و عمل به طرف های مذاکره کننده گفته ایم که به هیچ عنوان تهدید، تحریم، تحقیر و تبعیض جواب  نخواهد داد و ایران در برابر تهدید هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نمی آورد و نیاورده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما معتقدیم برای حل معضلات جهانی باید تنها عقلانیت و منطق روی میز باشد، خاطرنشان کرد: اگر عقلانیت و منطق روی میز باشد بوی عطر آن به مشام همه خواهد رسید و قبل از همه برای کسی است که پشت میز نشسته است اما اگر چیزی به غیر از عقلانیت، منطق، تدبیر و آینده نگری روی میز باشد، اثرش بوی تعفن برای جامعه و آن کسی است که پشت میز نشسته است.

روحانی در ادامه بر همین اساس متذکر شد: ایران روی میز مذاکره اش عقلانیت، منطق و تدبیر است و با همین اهرم در برابر دیگران حاضر می شود. برای ما حقوق ملت ایران از جمله حقوق هسته ای در چارچوب مقررات بین المللی و غنی سازی در خاک ایران و منافع ملی از خط قرمزهاست که این خط قرمزها قابل عبور نیست چرا که ما حاضر به تبعیض نیستیم و ملت ایران باید از حقوق قانونی خود برخوردار باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما فناوری صلح آمیز هسته ای را برای توسعه می خواهیم و با اهداف صلح آمیز دنبال می کنیم نه تهدید و ساخت بمب هسته ای، خاطرنشان کرد: در دنیا رایج است اگر کلمه هسته ای برای کشوری به کار برود ذهن ها به سمت بمب هسته ای خواهد رفت اما این کلمه برای ایران با مقصود صلح آمیز استفاده می شود.


نظر شما :