مذاکرات یا امشب تمام می‌شود یا به دور بعدی کشیده خواهد شد

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۹:۵۶ کد : ۱۹۲۴۲۳۲ سرخط اخبار

عضو تیم مذاکره کننده ایران با ۱+۵ در جمع خبرنگاران گفت که مذاکرات یا امشب تمام می شود یا به دور بعدی کشیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ژنو، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران پیش از مداکرات سه جانبه کری، ظریف و اشتون در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه مذاکرات فردا نیز ادامه دارد گفت: مذاکرات امشب تمام می شود یا به دور بعدی کشیده خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: اینکه مذاکرات امشب پایان می پذیرد یا به جلسه دیگری موکول شود هنوز مشخص نیست و بعد از نشست 3 جانبه شاید بتوان در این خصوص اعلام نظر کرد.

وی در خصوص نشست 3 جانبه شب گذشته بین کری، ظریف و اشتون این مذاکرات را بسیار سخت و نفس گیر خواند و افزود: قرار شد که این مذاکرات امروز ادامه یابد و منوط شد به مشورت های بیشتر 1+5 بین خودشان و به خصوص کشورهای غربی، آنها مدام به هماهنگی برای اتخاذ مواضع احتیاج دارند.

وی با اشاره به دیدارهای امروز ظریف با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان خاطر نشان کرد: رایزنی های جدی در خصوص مفاد متن تفاهمنامه نهایی داشتیم، مسائلی وجود دارند که هنوز مانده و باید مذاکرات بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مذاکرات 3 جانبه ظریف، کری و اشتون تا دقایقی دیگر برگزار خواهد شد یادآور شد با توجه به پیچیدگی مذاکرات آنرا به 3 جانبه تقسیم کردیم و هنوز زود است بتوان پیش بینی کرد، اگر پیشرفتی در موارد مورد اختلاف حاصل شود شاید بتوان امشب جمع بندی کرد و اگر نه شاید به جلسه دیگری نیاز باشد.

عراقچی در خصوص اینکه آیا مذاکرات فردا نیز ادامه خواهد داشت گفت: این مذاکرات یا امشب تمام می شود یا به دور بعدی کشیده خواهد شد.

وی در خصوص اینکه چقدر از اختلافات حل شده گفت: در حال حاضر نمی توانم در مورد این صحبت کنم زیرا در حال مذاکره است، موضوعات جدی است و هنوز بین مواضع دو طرف فاصله وجود دارد. در مورد برخی موارد فاصله کمتر شده و روی برخی موارد فاصله وجود دارد.

عراقچی درباره سفر لاوروف و دیدارش با ظریف گفت: وی تازه وارد ژنو شده و هنوز مشخص نیست که دیدار با لاوروف به صورت 2 جانبه یا 3 جانبه صورت گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا حضور لاوروف تاثیری بر کاهش اختلافات خواهد داشت گفت: ممکن است وجود وزرای مختلف کمک کننده باشد ولی این ایران و مجموعه 1+5 هستند که تصمیم می گیرند.

عراقچی در خصوص حضور وزیر خارجه چین نیز گفت: اخباری در این خصوص مطرح شده ولی هنوز دقیقا اعلام نشده است.

وی در خصوص اظهارات اوباما که گفته به زودی تفاهمنامه امضا می شود و دنیا باید به سمت برداشتن تحریم ها گام بردارد گفت: فعلا در این خصوص نظری ندارم.


نظر شما :