عراقچی: مواضع دو طرف هنوز با هم فاصله دارد

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۹:۵۱ کد : ۱۹۲۴۲۲۸ سرخط اخبار

 معاون وزیر خارجه ایران گفت که هنوز مواضع دو طرف ایران و 1+5 با هم فاصله دارد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی عصر روز شنبه پیش از شروع دور دوم مذاکرات سه جانبه ایران و آمریکا و نماینده 1+5 درباره اختلاف نظرها میان دو طرف گفت که الان نمی توانم درباره این موارد صحبت کنم چون این موارد درحال مذاکره است و مواضع دوطرف هنوز با هم فاصله دارد.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته یی کشورمان ادامه داد: بر روی برخی موارد اتفاق نظر بیش تر و بر روی برخی دیگر کم تر است.

او درباره امکان ادامه یافتن مذاکرات در روز یک شنبه گفت که مذاکرات امشب پایان می یابد و در صورت باقی ماندن مباحث، موضوعات به مذاکرات بعدی موکول می شوند و هنوز نمی توان گفت که مذاکرات بعدی چه زمانی خواهد بود.

عراقچی مذاکرات را سخت و نفس گیر دانست و گفت: قرار شد امروز مذاکرات ادامه یابد اما بیش تر منوط به مشورت ها میان کشورهای 1+5 بود. هیات ایران امروز شنبه با وزیر خارجه فرانسه به طور جداگانه و وزیران خارجه انگلیس و آلمان که هم زمان با حضور اشتون بود، دیدار کرد.

وی رایزنی های دیپلماتیک روز شنبه را "جدی" خواند و گفت که این رایزنی ها درباره مفاد متن نهایی تفاهم بود اما هنوز مسایلی هست که باقی مانده و باید درباره آن صحبت کرد.

این عضو هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 درباره تاثیر حضور وزیر خارجه روسیه بر مذاکرات و رفع اختلاف ها اظهار کرد: بعد از مذاکرات سه جانبه میان وزیران خارجه آمریکا و ایران و نماینده 1+5 در مذاکرات، ظریف با لاوروف دیدار می کند.

او ادامه داد که در نهایت این ایران و 1+5 هستند که باید تصمیم نهایی را بگیرند.
 


نظر شما :