اگر فرانسه بگذارد، ایران و بقیه آماده توافقند

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۹۲۴۲۲۵ سرخط اخبار

ظاهرا ایران و سایر طرف های گفتگو آماده هستند پیش نویس موجود را امضا کنند و تنها خواسته های نامعقول وزیر خارجه فرانسه مانع امضای توافق است. خبرنگاران موضع فرانسه را حتی تندتر از موضع دولت بوش می دانند.

به گزارش خبرنگار «تابناک» از ژنو و به نقل از دیپلمات های غربی، در صورتی که فرانسه دست از مخالفت با پیش نویس توافق شده بین دیگر طرف های مذاکره بردارد دیگر مانعی بر سر امضای این سند وجود نخواهد داشت.

امروز تندروی و لجاجت فرانسوی ها علنی شد و موضوعی که مدتها در پناه مذاکرات پیشین هسته ای پنهان شده بود در معرض دید جهانیان قرار گرفت.

دولت فرانسه که در موضوع سوریه نیز تهاجمی ترین مواضع را اتخاذ کرده بود اکنون با دو خواسته مانع رسیدن دیگران به مرحله امضای پیش نویس شده است. توقف فعالیت در اراک و خروج اورانیوم بیست درصد از ایران خواسته های فرانسوی ها هستند.

خبرنگار تابناک و منابع غربی که از صبح امروز از بروز شکاف در مواضع 5+1 خبر می دادند، اکنون سخنان وزیر خارجه فرانسه را نقل می کنند که گفته است کشورش توافق موجود را نمی پذیرد.

در همین حال تخت روانچی معاون وزیر خارجه گفته است که موضوع تحریم های نفتی و مالی نیز باید در گام اول از توافق بین طرفین مورد توجه قرار گیرد. دسترسی ایران به حدود 50 میلیارد دلار از دارایی های خود در خارج از کشور، موضوعات مربوط به تحریم مواد پتروشیمی و فلزات گران بها دیگر مسائلی است هستند که تاکنون مطرح شده است.

کلید واژه ها: فرانسه


نظر شما :