لاوروف وارد ژنو شد

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۱ کد : ۱۹۲۴۲۱۸ سرخط اخبار

ژنو- «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که کشورش از اعضای گروه 1+5 در مذاکره با ایران است، برای حضور در این مذاکرات وارد ژنو شد.

به گزارش ایرنا، مذاکرات ایران و 1+5 که از روز پنجشنبه در ژنو برگزار شده است، در ابتدا در سطح معاونین وزرای امور خارجه آغاز شد اما حساسیت، جدیت و لزوم تصمیم گیری در سطوح بالاتر موجب شد تا «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا برای حضور در ژنو دعوت کند و متعاقب وی، «لوران فابیوس»، «گیدو وستروله» و «ویلیام هیگ» وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس وارد ژنو شدند.

گفته می شود که اگر وزیر امور خارجه چین نتواند به دلیل فاصله 11 ساعته پروازی بین پکن و ژنو، در این دور از مذاکرات حضور یابد، یکی از دیپلمات های بلندپایه این کشور در گفت و گوها شرکت خواهد کرد.

قرار است در ادامه نشست سه جانبه شب گذشته بین «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان با «جان کری» و «کاترین اشتون» نشست سه جانبه دیگری بین طرفین برگزار شود.

در حاضر هیات های حاضر در مذاکرات در حال رایزنی با یکدیگر و پایتخت هایشان هستند تا بتوانند بر سر یک متن پیشنهادی به توافق برسند.


نظر شما :