احتمال به تعویق افتادن جلسه سه نفره ظریف، کری و اشتون

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۰۰:۰۴ کد : ۱۹۲۴۱۴۸ سرخط اخبار

در حالی که قرار بود با حضور جان کری، وزیر خارجه آمریکا در ژنو، دیدار سه جانبه ای میان وی، وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود، گزارش ها حاکی از به تعویق افتادن این جلسه است. بر این اساس، ادامه مذاکرات و موکول شدن ادامه رایزنی ها به روز شنبه قطعی به نظر می رسد.

به گزارش «تابناک» از ژنو، به نظر می رسد با توجه به طولانی شدن رایزنی های داخلی اعضای گروه 1+5، جلسه سه جانبه ای که قرار بود میان ظریف، کری و اشتون برگزار شود، به فردا موکول شود. این در حالی است که کری و اشتون به صورت دوجانبه درباره موضوع هسته ای ایران به گفت و گو پرداختند. 

بر اساس این گزارش، دیدار کری و اشتون در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شده؛ در حالی که وزیر خارجه ایران همچنان در محل اقامت خود در هتل اینترکانتینانتال به سر می برد. بر این اساس، بعید است که دیدار سه جانبه مذکور امشب انجام پذیرد. 

به احتمال زیاد، اشتون امشب و پس از پایان گفت و گوهای خود با جان کری، دیداری با ظریف خواهد داشت و وی را در جریان مباحثات مطرح در دیدارهای خود با وزرای خارجه 1+5 قرار خواهد داد. سپس ظریف این فرصت را خواهد داشت که تا فردا به جمع بندی دیدگاه ها و مواضع پرداخته و سپس در جلسه با کری و اشتون حاضر شود.

البته برخی دیگر از منابع نیز از احتمال برگزاری این دیدار در اواخر وقت امشب خبر می دهند. 

گفتنی است بنا بر اعلام مجید تخت روانچی، عضو تیم مذاکره کننده ایرانی، متن توافق هسته ای ایران آماده شده و قرار است در این جلسه سه جانبه مورد بحث قرار گیرد. با این حال، وی اشاره کرده در صورتی که امشب و فردا درباره این متن توافق نهایی حاصل نشود، می تواند در جلسه ای در آینده آن را مورد تصویب نهایی قرار داد. 

کلید واژه ها: کری و اشتون


نظر شما :