راستی آزمایی یک سایت شیمیایی غیرقابل دسترس سوریه

۱۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۵ کد : ۱۹۲۴۰۴۴ سرخط اخبار

بازرسان شیمیایی سازمان ملل یک سایت شیمیایی غیرقابل دسترس سوریه را با استفاده از فیلم های دوربین راستی آزمایی کردند و بدین ترتیب ۲۲ سایت از ۲۳ سایت اعلام شده توسط دولت سوریه مورد بازرسی قرار گرفتند.
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ال بی سی نیوز، بازرسان سازمان دیده بان سلاح های شیمیایی سازمان ملل با استفاده از فیلم دوربین های مداربسته یکی از 2 سایت باقیمانده شیمیایی سوریه را راستی آزمایی کردند.

سازمان منع سلاحهای شیمیایی سازمان ملل(OPCW) که مسئول تخریب و انهدام انبارها و ذخایر شیمیایی سوریه است پیش از این از 21 سایت از 23 سایت اعلام شده توسط دولت سوریه بازرسی کرده بودند.

دسترسی به 2 سایت باقیمانده خطرناک و همراه با ریسک بالا خوانده شده بود.

به گفته بازرسان، سایت مورد نظر در منطقه ای در حلب قرار دارد و یکی از 2 سایتی است که گفته شده بود به دلایل امنیتی و ایمنی دسترسی به آن خطرناک است.

براساس توافق به وجود آمده میان روسیه وآمریکا، گروه کارشناسان این سازمان از آغاز ماه اکتبر در سوریه به سر می برند تا بر روند تخریب زرادخانه های شیمیایی در این کشور نظارت داشته باشند.

بر اساس قطعنامه سازمان ملل باید روند تخریب این سلاح ها تا 30 ژوئن 2014 به پایان برسد.

بازرسان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی در ماه نوامبر از تمام سایت های معرفی شده تحقیقات لازم را به عمل آورده و تجهیزات لازم برای تولید سلاح های شیمیایی را پیدا کردند. این گروه که متشکل از 100 شخص است وظیفه از بین بردن زرادخانه های شیمیایی در سوریه را برعهده دارد.


نظر شما :