پوشش رسانه ای کم تراکم تر دور دوم مذاکرات ژنو

۱۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۱ کد : ۱۹۲۴۰۳۸ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: هرچند وزیر خارجه ایران توافق هسته ای در مذاکرات امروز و فردا در ژنو را محتمل دانسته بود، اما به نظر می رسد بخش دیگری از گفت و گوی محمد جواد ظریف با فرانس 24 بیشتر مورد توجه رسانه های قرار گرفته باشد و این را می توان در نحوه پوشش رسانه ای دور دوم مذاکرات هسته ای در ژنو مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی دیبلماسی ایرانی در دور قبلی مذاکرات، اغلب رسانه های معتبر بین المللی نمایندگان خود را برای پوشش مذاکرات اعزام کرده بودند. به نحوی که تمامی جایگاه ها در رزرو این رسانه ها قرار داشت.  این در حالی است که با  نزدیک شدن به ساعت 11 ظهر به وقت محلی، بیش از هر چیز دوربین های واحد مرکزی خبر و شبکه خبر هستند که برای شکار لحظه ورود تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و گروه 1+5، در سالن جلب توجه می کنند. دوربین های شبکه االعالم و پرس تی وی نیز مستقر هستند اما دیگر رسانه ها مانند دور نخست مذاکرات هنوز برای پوشش مذاکرات و حواشی آن حضور پررنگی ندارند.

این در حالی است که ظریف روز سه شنبه در گفت و گو با فرانس 24 توافق در مذاکرات پنجشنبه و جمعه در ژنو را امکانپذیر توصیف کرده بود اما یاد آور شد که به نتیجه نرسیدن مذاکرا ت در ژنو، فاجعه نیست.

از سوی دیگر عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای نیز در گفت و گو با آفتاب خاطرنشان کرده است که دو طرف می توانند ظرف مدت سه ماه نخستین گام را در جهت توافق بردارند.


نظر شما :