رابطه شروع نشدن مذاکرات با صبحانه کاری ظریف و اشتون

۱۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۴ کد : ۱۹۲۴۰۳۶ سرخط اخبار

پیش از این اعلام شده بود که شروع بخش اصلی مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 در ژنو پس از صبحانه کاری ظریف و اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود ولی طولانی شدن صبحانه کاری احتمال مذاکره جدی تر بین ظریف و اشتون را مطرح کرده است.

به گزارش «تابناک»، وزیر خارجه ایران هر چند پیش از سفر به ژنو و در حاشیه شرکت در اجلاس یونسکو در پاریس، توافق در مورد موضوع هسته ای در این دور از مذاکرات را ممکن دانسته بود ولی اظهار داشته بود، عدم توافق نیز یک فاجعه نیست و امکان توافق در مذاکرات بعدی وجود خواهد داشت.

وزیر خارجه ایران پیش از این در صفحه فیسبوک خود نوشته بود: « در ژنو هم آخرین هماهنگی ها برای جلسه امروز و فردا با همکاران را داشتیم و هم اکنون هم که از حضور شما مرخص می شوم باید برای رفتن به صبحانه کاری با خانم اشتون آماده شوم. بعد از صبحانه کاری، به محل اجلاس ۱+۵ در ساختمان دفتر اروپایی ملل متحد در ژنو خواهم رفت و قبل از جلسه، ملاقاتی با اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد در مورد سوریه خواهم داشت تا او را در جریان مذاکراتم در ترکیه قرار دهم و در این زمینه صحبت کنیم.»

این در حالی است که خبرهای منتشره حاکی از طولانی شدن صبحانه کاری بین ظریف و اشتون است. تحلیل گران حاضر در ژنو احتمال داده اند که دو طرف وارد گفتگویی جدی شده اند که مهم تر از جلسه بعدی خواهد بود. بر این اساس طرفین در حال مذاکره بر سر مسائل اساسی هستند که از جلسه بعد از ظهر هم مهم تر است.

 


نظر شما :