افشای جاسوسی های جدید انگلیس و امریکا

۱۶ آبان ۱۳۹۲ | ۰۵:۲۱ کد : ۱۹۲۴۰۱۷ سرخط اخبار

 

در پی افشای مقر جاسوسی دولت انگلیس در سفارت این کشور در برلین، روزنامه ایندیپندنت اطلاعات بیشتری از همکاری انگلیس و آمریکا در جاسوسی از جهانیان منتشر کرد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، به نوشته ایندیپندنت، بر فراز سفارتخانه های آمریکا در اروپا و آسیای مرکزی مثل آتن، باکو، بوداپست، فرانکفورت، ژنو، کیف، مادرید، میلان، مسکو، پاریس، پراگ، پریشتینا، رم، سارایوو، تفلیس، تیرانا، وین و زاگرب و نیز در مراکز جاسوسی دولت انگلیس، امکانات شنود و جاسوسی نصب شده است که اطلاعات را برای پردازش و استفاده سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلیس، به مرکز هماهنگی آژانس امنیت ملی (ان اس ای)، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و ستاد مرکزی ارتباطات جاسوسی دولت انگلیس (جی سی اچ کیو) منتقل می کنند. ایندیپندنت به نقل از پروفسور ریچارد آلدریچ، استاد دانشگاه ووریک انگلیس نوشت: اکنون اسنادی منتشر شده است که نشان می دهد انگلیس به صورت مداوم و مخفی، از درون و بیرون سفارتخانه ها و کنسولگری هایش، به شنود و جاسوسی مشغول است.  
 
به نوشته روزنامه اینیدپندنت، مرکز شنود مخفی انگلیس، در سفارت این کشور در برلین و در چند متری سفارت آمریکا، مجلس آلمان و دفتر صدراعظم این کشور قرار دارد. ایندیپندنت بر اساس گزارش های ادوارد اسنودن، جاسوس پیشین سازمان های جاسوسی آمریکا نوشت: انگلیس از فراز سقف ساختمان سفارتخانه اش در برلین، مشغول شنود و جاسوسی از آلمان است و عکس این تجهیزات را نیز امروز منتشر کرده است.  
 
به گزارش ایندیپندنت، رئیس حزب دی لینک آلمان اعلام کرد اگر اتهامات درباره جاسوسی انگلیسی ها درست باشد، اتحادیه اروپا باید در پی تحریم های مالی این کشور باشد. به نوشته ایندیپندنت، جولیان هوپرت، نماینده مجلس انگلیس گفته است که این اتهامات بسیاری جدی است و قوانین بین الملل درباره عملیات مجاز و غیر مجاز سفارتخانه ها، کاملا شفاف است. 
 
وولفگانگ بوسباخ، سخنگوی امور داخلی در حزب اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان نیز گفت: اکنون باید با انگلیس نیز همچون آمریکا، قرارداد ممنوعیت جاسوسی منعقد کرد.

کلید واژه ها: انگلیس ایندیپندنت آلمان سفارتخانه


نظر شما :