ادعای رویترز در مورد نشستی محرمانه با حضور ایران

۱۴ آبان ۱۳۹۲ | ۲۲:۵۲ کد : ۱۹۲۳۹۶۰ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: دیپلمات ها مدعی شدند، نمایندگان ایران، اسرائیل و کشورهای عربی در نشستی محرمانه در زمینه چشم انداز کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای، برگزار کردند که در نوع خود بی نظیر است.به گزارش رویترز، این نشست نادر بین دشمنان منطقه ای ، در تاریخ 2 نوامبر در هتلی در سویس برگزار شد. یک مقام اسرائیلی در این زمینه مدعی شد، نمایندگان کشورها مواضع ملی خود را اعلام کردند اما نماینده تل آویو ارتباط مستقیمی با نمایندگان دیگر کشورها نداشت.

یک دیپلمات عرب در این زمینه گفت: نمایندگان ایران و اسرائیل در این نشست حضور داشتند و جلسه بعدی اواخر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.
هرچند مشخص نیست چه کسی ریاست این نشست را بر عهده داشته، یک دیپلمات عالی فندلاندی مدعی شد دستیار وزارت امور خارجه آمریکا مسئول هماهنگی کنفرانس خاورمیانه است. این در حالی است که تا کنون تهران واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده است.به گزارش رویترز، نمایندگانی از آمریکا و کشورهای عربی نیز در نشست محرمانه 2 نوامبر حضور داشتند. این در شرایطی است که اسرائیل تنها رژیم مسلح به سلاح هسته ای در خاورمیانه به شمار می رود و کشورهای همسایه آن را تهدیدی برای امنیت خود می دانند.

با وجود ادعای برگزاری این نشست محرمانه، هنوز از زمان برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای، اطلاعی از دست نیست. با این حال یک مقام اسرائیلی در تل آویو مدعی شد جلسه محرمانه اخیر یک نشست مقدماتی در آستانه کنفرانس خاورمیانه بوده است. او تاکید دارد که در این نشست ارتباطی مستقیم یا غیر مستقیم بین نمایندگان ایران و اسرائیل برقرار نشد و جلسه صرفا تکنیکی بود.

توضیح : انتشار این مطلب در سایت دیپلماسی ایرانی به معنای تایید مفاد آن نیست و صرفا جهت آشنایی مخاطبان با جریان خبری جاری در رسانه های غربی منتشر شده است.


نظر شما :