ادعاهای وزیران خارجه آمریکا و عربستان علیه ایران

۱۴ آبان ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۹۲۳۹۴۸ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به مواضع واشنگتن در قبال برنامه ی هسته یی ایران به عربستان اطمینان خاطر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سی.ان.ان، جان کری در کنفرانس خبری مشترک با سعود الفیصل، همتای سعودی اش در ریاض درباره برنامه ی هسته یی ایران مدعی شد که آمریکا هرگز به ایران اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته یی دست یابد.

به گزارش ایسنا، این ادعای کری در حالی است که ایران همواره بر مسالمت آمیز بودن برنامه ی هسته یی اش تاکید دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا هم چنین گفت: ما دیپلماسی "فرصت کافی" را مطرح کردیم اما همه ابزارها برای ممانعت ایران از دستیابی به سلاح هسته یی وجود دارد.

او در ادامه خطاب به ایرانی ها گفت: حرف و سخن ما را راضی نخواهد کرد ما منتظر فعل و عملکردیم.

به گزارش روزنامه ی الشرق الاوسط - چاپ لندن، سعود الفیصل نیز در این گفت وگو با بیان این که "سوریه سرزمین اشغال شده است" خواهان خروج ایران از این کشور شد.

وی مدعی شد که ایران برای نجات سوریه از دست اشغالگران خارجی وارد این سرزمین نشده است بلکه برای مشارکت با نظام در آسیب رساندن به ملت سوریه وارد آن شده است.

وزیر خارجه عربستان با طرح این ادعا که چه حقی (به ایران) برای ورود به جنگ داخلی و کمک به طرفی علیه طرف مقابل وجود دارد، گفت که اگر قانون بین المللی برای حمایت از ملت سوریه وجود ندارد، باید قانونی ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، ادعای فیصل در حالی است که این کشور خود به عنوان یکی از حامیان اصلی تروریست ها در منطقه به کمک دیگر متحدانش به حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان سوری و کشتار مردم این کشور می پردازد و خود متهم اصلی جنایات علیه ملت سوریه است.


نظر شما :