آمادگی اسنودن برای شهادت در کنگره آمریکا

۱۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۲ کد : ۱۹۲۳۷۶۱ سرخط اخبار

یک نماینده آلمانی که اخیراً با «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر اطلاعات محرمانه جاسوسی آمریکا دیدار کرد، روز جمعه، از آمادگی اسنودن برای شهادت در کنگره آمریکا خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «هانس کریستین استروبل» نماینده حزب «سبز» در آلمان که روز پنج شنبه دیداری سه ساعته با ادوارد اسنودن در مسکو داشته است، گفت: «اسنودن گفته است ترجیح می دهد به جای اینکه مقابل نمایندگان آلمان در خصوص جاسوسی احتمالی آمریکا از تلفن همراه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شهادت دهد، این کار را در کنگره آمریکا انجام دهد».

این نماینده حزب سبز آلمان که برای دستیابی به اطلاعات بیشتری درباره جاسوسی آمریکا از مرکل به روسیه رفته بود تا با اسنودن دیدار کند، افزود: «اسنودن ضد آمریکایی یا دشمن آمریکا نیست بلکه به عکس این است».

وی تصریح کرد: «اسنودن مایل است در جمع کنگره آمریکا شهادت دهد تا واقعیات را مطرح کند و درباره آنها توضیح دهد. اسنودن همچنین برای شهادت دادن در مقابل پارلمان آلمان نیز اعلام آمادگی کرده است».

خبرگزاری «اینتر فاکس» پیشتر به نقل از یک منبع روسی گزارش داد: «ادوارد اسنودن که در روسیه پناهنده شده است، ممکن است مقابل نمایندگان آلمان درخصوص مسئله جاسوسی از تلفن همراه مرکل، شهادت دهد».

کلید واژه ها: آلمان اسنودن


نظر شما :