شرمن: فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است

۳۰ مهر ۱۳۹۲ | ۰۲:۴۴ کد : ۱۹۲۳۲۵۹ سرخط اخبار

معاون وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه ۱+۵ در اظهاراتی توهین آمیز مدعی شده فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز»، «وندی شرمن»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در تاریخ 3 اکتبر (11 مهر) به کمیته روابط خارجه سنا گفته است که فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است.

وی در ادامه تصریح کرد که تحریم ها نباید به این زودی لغو شود اما در عین حال اگر ایران از فعالیت هسته ای عقب نشینی کند، دولت آمریکا احتمالاً یکسری کاهش تحریم ها به این کشور پیشنهاد خواهد دارد.

شرمن تأکید کرد: مقامات به دنبال راه هایی برای اینکه ایران بتواند اعتمادسازی کنند، بودند و به دیپلماسی زمان دادند که کارساز شود اما من می دانم که فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است.

این اظهارات مقام آمریکایی در شرایطی مطرح شده است که برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که کاخ سفید در تلاش است تا برخی تحریم های ایران را کاهش دهد و این بدان دلیل بوده است که طرف غربی، مذاکرات اخیر با ایران در ژنو را جدی دانسته اند و خوشبینی محتاطانه ای به آن داشتند.


نظر شما :