نقل قولی تازه از امام خمینی درباره رابطه با آمریکا

۲۹ مهر ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۹۲۳۲۴۶ سرخط اخبار

محسن رفیقدوست٬ نخستین وزیر سپاه با دفاع از آغاز مذاکرات ایران و آمریکا جمله ای از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه قرار نیست تهران ـ واشینگتن هزار سال اختلاف داشته باشند را نقل کرد.آقای رفیقدوست در گفتگویی که روز دوشنبه (۲۹ مهر) از وی در خبرگزاری «تسنیم» منتشر شده٬ از استقبال گسترده مردم برای مذاکره با آمریکا خبر داده است.

وی گفته خواست مردم این است که جمهوری اسلامی با حفظ منافع با آمریکا مذاکره کند و «حتی در مصاحبه رسانه ای تلویزیون با مردم همه از مذاکره به شرط حفظ منافع خوشحال بودند.الآن چه منطقی می گوید ما مذاکره نکنیم؟ چرا مذاکره نکنیم؟ زمانی که ایران به یک قدرت تأثیرگذار در منطقه تبدیل شده شرایط در مذاکره به نفع ما خواهد بود.»

این مقام سابق سپاه اضافه کرده که «انکار تأثیر تحریم ها بر زندگی مردم شوخی بزرگی است. همین الآن که تنها یک مذاکره جزئی شده چینی ها و هندی ها به وحشت افتادند. چون بازار ما را گرفته بودند.»

وی درباره گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما هم گفته «آمریکایی ها درخواست ملاقات داشتند و تلفن هم تحمیل شد و پاسخ ما به آن ها با اجازه بود.»

رفیقدوست با دفاع از آغاز مذاکرات ایران و آمریکا اظهار کرده است: «صلاح بعضی از افراد در ایران در عدم ارتباط است٬ اما کدام جنگ در طول تاریخ بوده که ۱۰ هزار سال طول بکشد٬ کدام قطع ارتباطی بوده که ۵۰۰ سال طول بکشد، بالاخره این هم باید یک روز تمام شود. الآن زمانش رسیده، راه طولانی داریم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزوده زمانی که وزیر سپاه بوده می خواسته در سفارت سابق آمریکا مستقر شود که امام خمینی با رد این درخواست به وی گفته است: «مگر قرار است ما هزار سال با آمریکا اختلاف داشته باشیم؟ به آنجا نروید.»

 


( ۱ )

نظر شما :