بازگشت مجدد هیلاری کلینتون به سیاست و فضای انتخاباتی

۲۹ مهر ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۹۲۳۲۳۹ سرخط اخبار

به گزارش US Viewer به نقل از سی ان ان: هیلاری کلینتون برای اولین بار از رقابت های انتخاباتی سال 2008، به فضای انتخاباتی بازگشت. وی امروز در کمپین تری مک اولیف، یکی از دوستان خانوادگی قدیمی شان که هم اکنون کاندیدای انتخابات فرمانداری ویرجینیا شده است، حضور یافت و سخنرانی کرد. حدود 500 نفر در تئاتر قدیمی فالز چرچ در حومه ی واشینگتن دی سی در این مراسم شرکت کرده بودند و شاهد حضور مجدد هیلاری کلینتون خندان، در صحنه ی سیاست بودند و حتی هنگامی که هیلاری، کوچکترین اشاره ای به شرکت مجدد در انتخابات نمی کرد، وی را مورد تشویق قرار می دادند.

از حضور کلینتون در کمپین مک آلیف نمی توان چیز زیادی درباره ی برنامه اش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 متوجه شد. اما سه نکته ی مهم از اولین حضور سیاسی کلینتون بعد از ترک وزارت خارجه می توان فهمید.

1- احساس آرامش

کلینتون در جریان انتخابات 2008، سخنران پرانرژی نبود، اما در تجمع امروز، آرام، مطمئن و مقتدر بود. فهمیدن دلیل این آرامش کار دشواری نیست. این یک تجمع با ریسک پایین برای کلینتون بود و برای ورود مجدد وی به سیاست بسیار مناسب بود. با وجود این که در چند هفته ی گذشته، مک اولیف تا حدودی متزلزل عمل کرده است اما انتظار می رود که به راحتی کن کوچینلی، رقیب جمهوری خواهش را شکست دهد. برخی از دموکرات ها پیش بینی می کنند که اگر میزان مشارکت جمهوری خواهان همانند انتخابات گذشته باشد، مک اولیف با فاصله ای کمتر از هشت درصد پیشتازی اش در نظرسنجی ها، در انتخابات پیروز خواهد شد.

هیلاری دوستی دیرینه ای با مک اولیف دارد و وی حامی سیاسی و مالی با سابقه ی خانواده ی کلینتون می باشد. عنوان این نشست «زنان برای مک اولیف» بود، به همین دلیل هیلاری در سخنرانی اش درباره ی قسمتی از سیاست صحبت کرد که احساس راحتی درباره ی آن می کند و آن موضوع زنان بود.

2- عدم نگرانی درباره ی حملات جمهوری خواهان

هیلاری در قسمت عمده ای از سخنرانی اش، لحنی مثبت داشت، اما از این که چند انتقاد به جمهوری خواهان هم انجام دهد واهمه نداشت. وی درباره ی بن بست به وجود آمده در کنگره که منجر به تعطیلی 16 روزه ی دولت شد هم این گونه صحبت کرد «ما نمونه هایی از رهبری غلط را مشاهده کردیم» کلینتون همچنین به تلاش های جمهوری خواهان برای محدود کردن قانون سقط جنین ویرجینیا هم اشاره کرد و در این رابطه گفت «ما باید در مقابل تلاش هایی که درصدد محدود کردن گزینه های مربوط به سلامت بانوان هستند، مقاومت و ایستادگی کنیم»

کلینتون همچنین در سخنرانی اش به الکسی دو توکویل، نویسنده ی فرانسوی که حدود 200 سال پیش به ایالات متحده سفر کرد و درباره آن گفت که آمریکا دارای عادات ماهوی خاصی است، هم اشاره کرد و گفت که بعضی از این عادات در معرض تهدید قرار گرفته اند.

3- عمل کردن به برنامه های مک آلیف

کلینتون در سخنرانی که داشت به سابقه ی خانوادگی مک اولیف که به همراه همسرش دوروتی در کنار وی ایستاده بود هم اشاره کرد و گفت «من ارزش هایی را که وی براساس آن بزرگ شده است را می بینم. او در یک خانواده ی طبقه متوسط بزرگ شد و از سن 14 سالگی وارد کسب و کار شد، چون می دانست که باید برای رفتن به مدرسه توانایی مالی داشته باشد. او با این ارزش ها زندگی کرده است»

انتظار می رود که بیل کلینتون هم در هفته های آخر منتهی به انتخابات در کمپین مک اولیف حضور پیدا کند و برای وی تبلیغ کند. 


نظر شما :