تلاش تلویزیون اسرائیلی برای بر هم زدن مذاکرات ایران و ۱+۵

۲۸ مهر ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۴ کد : ۱۹۲۳۱۸۳ سرخط اخبار

کانال 2 تلویزیون اسرائیل به نقل از یک مقام عالی رتبه آمریکایی مدعی شده است که ایران هنوز طرح جدی ای برای حل موضوع هسته ای ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، یک مقام عالی رتبه آمریکایی به همتای اسرائیلی خود گفته است ایران در مذاکرات ژنو «هیچ طرح جدی ای» ارائه نکرده است. کانال 2 تلویزیون اسرائیل ضمن انتشار این خبر، به نقل از مقام آمریکایی مدعی شده است که طرفین در این دور از مذاکرات بیش از آنکه واقعا مذاکره کنند، به دنبال شناسایی طرف مقابل بوده اند.

به نوشته تایمز اسرائیل، با این حال، مقامات اسرائیلی نگران هستند که پیشنهاد ایران بتواند کشورهای غربی را به کاهش تحریم و فشار علیه ایران، متقاعد کند. به ادعای این پایگاه، بحث توقف غنی سازی 20درصد و تبدیل ذخایر اورانیوم 20درصد به میله های سوختی از جمله موارد مطرح شده در طرح پیشنهادی ایران است.

امروز قرار است هیئتی اسرائیلی برای رایزنی در مورد پرونده هسته ای ایران به آمریکا سفر کنند. این هیئت قرار است نسبت به توافقی که همچنان توان غنی سازی را برای ایران محفوظ نگه دارد، به آمریکایی ها هشدار دهند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم این هفته در سفر به ایتالیا با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دیدار می کند. پرونده هسته ای ایران اصلی ترین موضوع مورد بحث در این دیدار خواهد بود.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 روزهای 16 و 17 آبان در ژنو برگزار می شود. دور قبل این مذاکرات هفته گذشته برگزار شد که همه طرف ها عموما ارزیابی مثبت از آن داشتند.


نظر شما :