ظریف:توافق حاصل شود اعلام می‌کنیم

۲۸ مهر ۱۳۹۲ | ۰۳:۱۳ کد : ۱۹۲۳۱۶۳ سرخط اخبار

دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با بیان اینکه در مورد محتوای مذاکرات ژنو عجله و گمانی زنی نکنید، گفت: توافق حاصل شود، آن را اعلام می کنیم.

به گزارش ایرنا، رییس دستگاه دیپلماسی دو روز پس از مذاکرات ژنو و ارائه طرح پیشنهادی جدید تهران به اعضای ۱+۵ در یادداشتی که در یکی از صفحاتش در یک شبکه اجتماعی نوشته است، درباره برخی اظهارنظر ها و گمانه زنی ها افزود: اعضای تیم مذاکره کننده ایران، تنها افرادی هستند که از این پیشنهاد اطلاع دارند و تنها به طور رسمی در این مورد سخن می گویند. مقامات ناشناس هیچ اطلاعاتی ندارند.

دکتر ظریف اضافه کرد: مقامات ایرانی که با رسانه ها گفت و گو می کنند، گمانه زنی های خودشان را دارند. افراد مطلع از جزئیات (از طرف ایران و انشاءالله ۱+۵ ) صحبتی نخواهند کرد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران تاکید کرد: ما روندی را آغاز کردیم تا به یک بحران غیرضروری پایان دهیم و افق های تازهای را بگشاییم. این مساله به شهامت نیاز دارد، اما نتیجه مثبت برای همه مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما نقطه نظراتمان را چنانچه در ژنو در مورد آن توافق شد، نه قبل از آن ارائه خواهیم داد. لطفا عجله نکنید و گمانه زنی نداشته باشید (البته اگر می توانید به این قضیه کمک کنید).

دکتر ظریف درباره اظهارات اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز اظهار داشت: فرض پرزیدنت اوباما در این خصوص که ایران به دلیل تحریم ها و تهدیدهای غیرقانونی وی در حال مذاکره است، بی احترامی به یک ملت و اشتباه است.


نظر شما :