47 میلیارد دلار اموال مسدود شده ایران آزاد می شود

۲۷ مهر ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۹۲۳۱۴۰ سرخط اخبار

یک پایگاه صهیونیستی ادعا کرده است که آمریکا برای آزادسازی 12 میلیارد دلار و اتحادیه اروپا برای آزادسازی 35 میلیارد دلار اموال مسدود شده ایران آماده می شوند.

به گزارش فارس، پایگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شده است که دولت آمریکا برای آزادسازی 12 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران آماده می شود.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز آماده می شود تا 35 میلیارد دلار از دارایی های ایران را آزاد کند. بر اساس گزارشی که منابع دبکا ارائه کرده اند، چنین پیشنهادی به باراک اوباما اجازه می دهد تا تحریم های ضدایرانی را تسهیل کند بدون اینکه با کنگره و اسرائیل بر سر تسهیل آنها به مشکل بربخورد.

این در حالی است که قانون گذاران آمریکایی و بنیامین نتانیاهو، نسخت وزیر اسرائیل همچنان بر اقدامات سخت تر علیه ایران تاکید ورزیده اند، بالاخص پس از آنکه مذاکرات ژنو نتوانست در مناقشه هسته ای ایران تغییر شگرفی ایجاد کند.

دبکا تصریح کرده که تیم ایرانی هیچ پیشنهادی در خصوص تعلیق غنی سازی نداشته و قصد هم ندارد تاسیسات هسته ای خود را از بین ببرد. بر اساس گفته های منابع دبکا، تیم هسته ای ایران به شش کشور توصیه کرده است فتوای رهبر عالی ایران را به عنوان تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته ای این کشور بپذیرند.

دبکا نوشته است که تیم ایرانی قاطعانه گفته است: «ابتدا تحریم ها را تسهیل کنید، امتیازات را در آخر مسیر می دهیم.»

دبکا تاکید کرده که حضور آدام زوبین در تیم مذاکره کننده آمریکایی نشانه آن بوده اوباما قصد تسهیل در تحریم های ایران را داشته است.


نظر شما :