امام جمعه قم: فرمانده جنگ دیپلماتیک نیاز به حمایت دارد

۲۷ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۹۲۳۱۲۳ سرخط اخبار

امام جمعه قم، گفت: هیچ زمان هیچ فردی در ایران اسلامی حاضر نیست در برابر دشمنان کرنش کند که نرمش قهرمانانه به چیز دیگری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد در سخنانی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی دعای روز عرفه و همچنین نماز عید قربان اظهار داشت: حضور گسترده مردم به خصوص جوانان در مناسبت های مذهبی نشاندهنده آن است که جامعه ما جامعه ای دین دار است.

وی بیان داشت: برخی از ریزش ها در گوشه و کنار وجود دارد اما رویش های فراوانی هم به چشم می خورد و حضور محسوس نسل جوان در مراسم های مذهبی نشان از دینداری جوانان ما دارد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته تربیت بدنی اظهار داشت: از روزی که زندگی شهرنشینی به صورت امروزی درآمد که تحرک جامعه را کم کرد انواع بیماری ها در جامعه پدید آمد در صورتی که اسلام در هزار و ۴۰۰ سال قبل بر انجام ورزش تأکید داشته است.

وی با بیان اینکه ورزشی که امروز در جامعه مطرح است کمتر هدف سلامت و تندرستی را به دنبال دارد، افزود: برخی از افراد برای رسیدن به قهرمانی ورزش می کنند تا بتوانند در عرصه های بین المللی به جایگاه های برتری دست یابند که از این ورزشکاران تقاضا داریم به دلیل آنکه، الگوی سایر جوانان در جامعه به شمار می روند در عرصه های دینی و اسلامی نیز به قله های قهرمانی دست یابند.

شهید آیت الله مصطفی خمینی امید آینده سلام بود

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به سالگرد شهادت مرحوم حاج آقا مصطفی فرزند امام راحل نیز اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان امید آینده اسلام بود که به طرز مشکوکی به شهادت رسید و شهادتش موجب بیداری اسلامی و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: تنها عیدی که در روایات ائمه معصومین از آن به عنوان عید الله اکبر یاد شده عید غدیر خم است که پیامبر اکرم(ص) در این روز بزرگ تکلیف امت اسلامی در زمینه حکومت را مشخص کرده اند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) دارای ویژگی های معنوی و همچنین حکومت داری بود افزود: پیامبر اکرم (ص) با نصب امیرالمومنین (ع) که نصبی الهی بود بهترین شخصیت برای اداره جامعه را معرفی کرد که اگر آن کار را انجام نمی داد به فرموده قرآن کریم دین کامل نمی شد.

اگر مردم راه پیامبر(ص) را ادامه می دادند امت اسلامی امروز متفرق نبود

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، تصریح کرد: اگر مردم در آن زمان راهی که رسول الله(ص) برای آنها مشخص کرده را دنبال می کردند امروز تفرقه ها و چنددستگی هایی که در میان امت اسلامی وجود دارد دیده نمی شد.

آیت الله حسینی بوشهری، در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به دور جدید مذاکرات ایرن با گروه ۵+۱ اظهار داشت: در این مذاکرات آنچه که مد نظر جمهوری اسلامی ایران بوده، به رسمیت شناختن حق کشور ما برای توسعه و تولید انرژی هسته ای است که غربی ها در طی این سال ها با لجاجت و عناد با آن برخورد کردند.

وی با بیان اینکه ما در مذاکرات خود با غربی ها همواره فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن استفاده از سلاح هسته ای را بیان کردیم ابراز داشت: ما همواره اعلام کردیم که به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیستیم و تنها استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را می خواهیم.

تحریم های یکجانبه و چند جانیه باید رفع شود

امام جمعه قم، تاکید کرد: ما در مذاکرات به دنبال رفع کامل همه تحریم ها یکجانبه و چندجانبه هستیم و معتقدیم که حق غنی سازی در داخل کشور باید به رسمیت شناخته شود و در این راستا برای شفافیت و رفع نگرانی های دنیا تلاش خواهیم کرد تا دیگر جای نگرانی برای ان ها وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: ما به دنبال رفع تحریم های شورای امنیت هستیم که نابجا و بدون حق و ظالمانه بر ایران تحریم شده که در دور جدید مذاکرات نمایندگان ایران حاضر شدند و ما نیز به صورت خوشبینانه و محطاطانه قضایا را دنبال می کنیم.
رهبر معظم انقلاب استفاده از راه های جدید در عرصه دیپلماتیک را باز گذاشتند

وی با بیان اینکه بعد از پایان دور جدید مذاکرات، طرفین ابراز رضایت داشتند هر چند که اختلافات هنوز فراوان است افزود: رهبر فرزانه انقلاب دست مسئولان و دیپلمات های کشور را برای استفاده از روش ها و تاکتیک های جدید باز گذاشته است و به نرمش قهرمانانه اشاره کردند.

نرمش قهرمانانه به چیز دیگری تبدیل نشود

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، گفت: هیچ زمان هیچ فردی در ایران اسلامی حاضر نیست در برابر دشمنان کرنش کند که نرمش قهرمانانه به چیز دیگری تبدیل شود.

وی با بیان اینکه صحنه دیپلماتیک صحنه جنگ است و فرمانده ای که برای اداره جنگ می فرستیم باید نسبت به پشت جبهه احساس دلگرمی کند افزود: فرمانده جنگ دیپلماتیک همانند فرمانده جنگ نظامی نیازبه پشتیبانی و حمایت دارد و اگر پشت جبهه همدلی و همراهی وجود نداشته باشد آن وقت فرمانده نیز نمی تواند به اهداف خود دست یابد.

 


نظر شما :