کاخ سفید:

هرگونه کاهش احتمالی تحریمها متناسب با اقدام ایران خواهد بود

۲۵ مهر ۱۳۹۲ | ۱۲:۳۸ کد : ۱۹۲۳۰۴۳ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، جن پساکی سخنگوی وزارت خارجه گفت، دولت اوباما هنوز تصمیم نگرفته به طور مصرانه از کنگره امریکا بخواهد از اعمال تحریمهای مضاعف علیه ایران پرهیز کند درخواستی که پیش از مذاکرات هفته جاری در مورد این مسئله مطرح شده است.شش قدرت جهان و ایران روز چهارشنبه به مذاکرات خود در مورد برنامه هسته ای ایران پایان دادند.به گفته دیپلمات ها، ظاهرا ایران آماده است فعالیت خود را که ممکن است برای توسعه بمب های اتمی به کار رود کاهش دهد و این امر از تمایل تهران برای مصالحه در ازای کاسته شدن تحریم های شدید اقتصادی حکایت دارد.
جزئیات پیشنهادهای ارائه شده ایران در مذاکرات دو روزه انتشار نیافته و دیپلمات های غربی اطمینانی به آمادگی ایران برای پیشرفت در حد نیل به یک توافق ندارند.
پساکی در نشست روزانه خود با خبرنگاران گفت : اختلافات مربوط به این که چه نوع کاهش تحریمهایی متناسب خواهد بود به قوت خود باقی است. هراقدامی که ما انجام دهیم متناسب با اقدام ایران خواهد بود.
وی با اشاره به این که ما در گذشته هرگز جزئیات مذاکرات فنی در این سطح را اعلام نکرده ایم، افزود: هیات ایرانی آنچه را که ممکن است به عنوان نخستین گام تلقی شود و نیز آنچه را که باید گام نهایی باشد، تشریح کرد.
به گفته پساکی ، کارشناسان فنی ایران و قدرت های بزرگ پیش از مذاکرات هفتم و هشتم نوامبر ملاقات خواهند کرد ولی وی محل و زمان این ملاقات را مشخص نساخت


نظر شما :