حزب الله با فرانسه مذاکره کرد

۲۴ مهر ۱۳۹۲ | ۰۱:۴۳ کد : ۱۹۲۲۹۸۰ سرخط اخبار

یک رسانه لبنانی از مذاکرات فرانسوی ها با یکی از نمایندگان عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان در ساختمان وزارت خارجه فرانسه در پاریس پرده برداشت.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه السفیر فرانسه به گفتگوی مستقیم با حزب الله روی آورده است و تلاش شکست خورده ای برای احیای روابط امنیتی با سوریه از طریق لبنان انجام داده است.

این رسانه می نویسد: جنگ فرانسه از شاخه نظامی حزب الله به طور موقت متوقف شده است.این تلاش ها از هفته گذشته آغاز شده است و فرانسوی ها از علی فیاض نماینده عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان برای دیداری در وزارت خارجه فرانسه دعوت کردند.

السفیر گزارش داد: پاریس از فرصت برپایی یک گردهمایی پارلمانی فرانسه درباره تحریم مجازات اعدام که سه نماینده لبنانی یعنی سمیر الجسر،غسان مخبیر و علی فیاض به آن دعوت شده بودند استفاده کرد و از این میان علی فیاض درمسیر حرکت به سوی پارلمان فرانسه از کاروان لبنانی ها جدا شد و به وزارت خارجه فرانسه رفت و با مسئولان فرانسوی گفتگو کرد و به انتقاد از مواضع کشورهای اروپایی در حمله به حزب الله و قرار دادن شاخه نظامی این حزب در فهرست تروریسم پرداخت.

این رسانه می نویسد: این تحرک فرانسوی سئوالات زیادی را به وجود آورده است مبنی بر اینکه آیا این نشانه تغییر مواضع فرانسه به ویژه پس از شکست دستگاه دیپلماسی فرانسه در سوریه و سرمایه گذاری بر روی مخالفان سوری است؟جواب به این پرسش زود است اما وزارت خارجه فرانسه در گفتگو با علی فیاض میان شاخه نظامی و سیاسی حزب الله تفاوت قائل شد.

السفیر بیان کرد: این که فرانسوی دعوت کننده بودند و این دیدار در خاک این کشور رخ داده است اتفاقی نیست.

این رسانه لبنانی گزارش داد: فیاض به دلایل دخالت حزب الله در سوریه اشاره کرده است و به فرانسوی فهماند که اگر بحران سوریه به تلاش برای برقراری دموکراسی منتهی می شد حزب الله آن را موضوعی داخلی می دانست در حالی که احدی منکر این نیست که سوریه به عرصه نبرد بین المللی تبدیل شده است و دخالت ما با هدف حمایت از ثبات لبنان بوده است.فیاض به خطر تکفیری ضد سوریه،لبنان و عراق وتهدیدی که آنها برای همه دارند اشاره کرد.

السفیر بیان کرد: علی فیاض در دیدار با فرانسوی ضرورت ثبات لبنان را مورد تاکید قرار داد و در مقابل فرانسوی ها از تحرک در آینده نزدیک به ویژه رایزنی  با روس ها برای ثبات در لبنان،کمک به ارتش،موضوع آوارگان سوری و دیگر موضوعات خبر دادند.


( ۱ )

نظر شما :