سوریه پل ارتباطی ایران با حزب‌الله لبنان است

۲۲ مهر ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۱ کد : ۱۹۲۲۸۹۷ سرخط اخبار

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: سوریه پل ارتباطی ایران با حزب الله لبنان است و ما برای مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی از سوریه حمایت می کنیم لذا کمک به سوریه و لبنان، راهبرد سیاست دفاعی ایران است.

خبرگزاری فارس- بیداری اسلامی، تحولات منطقه و بخصوص شرایط فعلی سوریه از یک سو و نقش و حضور آمریکا در معادلات غرب آسیا بهانه ای شد تا گفت وگویی با سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و فرمانده سابق کل سپاه داشته باشیم.

سرلشکر صفوی در این گفت وگو پیرامون موضوعاتی چون نحوه ورود آمریکا به غرب آسیا، دلایل حمایت ایران از سوریه و لبنان، تشریح محور مقاومت، غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها، نقش افغانستان و پاکستان در منازعات آمریکا و روسیه و ... سخن گفت که متن این گفتگو را در ادامه می خوانید.

سرلشکر صفوی در ابتدا با اشاره به ورود و حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا، اظهار داشت: آمریکا بعد از فرو پاشی شوروی و پایان دوران جنگ سرد که به آن پایان دو قطبی بودن قدرت در جهان گفته می شود (ازپایان جنگ جهانی دوم سال 1945 تا 1991میلادی) به دنبال تبدیل شدن به تنها ابرقدرت جهان و یا تک قطبی سازی جهان بود.

وی افزود: آمریکا به دنبال تک قطبی سازی قدرت یا قدرت هِژِمون بود تا هرکاری خواست درنظام جهانی انجام دهد و اهداف بلندی نیز در این رابطه داشت که اصلی ترین این اهداف، سیطره بر منطقه غرب آسیا و خلیج فارس برای کنترل انرژی و کنترل قدرت روسیه و چین با حضور در پاکستان و افغانستان بود.

صفوی ادامه داد: در این دوران دو قطبی هیچ کشوری نمی توانست انقلاب کند اما انقلاب اسلامی ایران خارج از کنترل آمریکا و شوروی به پیروزی رسید که این یک اتفاق مهم در منطقه بود.

* اولین بهانه حضور آمریکا در منطقه را صدام به آنها داد

صفوی با بیان اینکه اولین بهانه حضور آمریکا در منطقه را صدام به آنها داد، اظهار داشت: در سال 1990 صدام به کویت حمله نظامی کرد و این باعث شد در سال 1991 آمریکا به طور جدی در خلیج فارس حضور پیدا کند تا عراق را از کویت بیرون براند و زمینه تسلط بر منابع نفتی منطقه و حضور نظامی اش را ایجاد کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ماجرای مشکوک سپتامبر 2001، تأکید کرد: آمریکایی ها در اثر این حادثه تاکتیکی، استراتژی حمله نظامی به افغانستان و بعد استراتژی جنگ پیش دستانه بوش که در استراتژی آمریکا نبود را پیش گرفتند و باعث حمله و اشغال نظامی افغانستان و اشغال نظامی عراق و حضور بیش از  180 هزار نیروی نظامی آمریکا و ناتو در منطقه شد.

* آمریکایی ها با 5هزار کشته در جنگ افغانستان و عراق شکست راهبردی خوردند

وی ادامه داد: الآن حدود 12 سال است آمریکایی ها و پیمان ناتو در عراق و افغانستان حضور دارند البته هم اکنون از عراق خارج شدند و آقای اوباما اعلام کرده که سال آینده از افغانستان نیز خارج می شوند ولیکن بدنبال یک پیمان امنیتی با دولت افغانستان هستند آنها در استراتژی عملیات پیش دستانه و حمله نظامی به عراق و افغانستان و روی کار آوردن دولت های دست نشانده شان در عراق موفق نشده اند.

صفوی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در جنگ افغانستان و عراق شکست راهبردی خوردند زیرا ابتدا اینکه به هدف اصلی خود دست پیدا نکردند و در ثانی تلفاتشان بسیار زیاد بود. آنها بیش از 5 هزار کشته و چند برابر آن زخمی در عراق و افغانستان دادند و ازطرفی هم در بین ملت های اسلامی و جهان منفور شدند و آمریکا یک چهره جنگ طلب، شناخته شد. البته خانواده نیروهای نظامی آنها هم بسیار آسیب دیده اند و چند صد میلیارد دلار هم هزینه کردند.

* درخواست نتانیاهو از اوباما درخصوص ایران

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل ا ز انتخابات دور جدید اوباما به واشنگتن رفته بود تا او را متقاعد کند مشکلی برای ایران به وجود بیاورد که اوباما دست او را گرفت و به بیمارستانی در واشنگتن برد و تعداد زیادی سربازان آمریکایی که از کمر به پایین معلول شده بودند را نشان داد و گفت ثمره جنگ آمریکا با عراق و افغانستان چندین هزار معلول و مجروح است و تحمل اینها برای جامعه آمریکا مشکل است.

* تا سال 2030 هیچ ابرقدرت غالب و برتری در مقیاس جهانی وجود نخواهد داشت

وی با بیان اینکه شاید یکی از دلایل بحران های اقتصادی آمریکا این دو جنگ بزرگ افغانستان و عراق بود، تصریح کرد: آمریکایی ها در تک قطبی سازی قدرت  در جهان و یکجانبه گرایی و دولت سازی مطلوب شان در عراق و افغانستان با شکست مواجه شده اند و به احتمال زیاد جهان به سمت چند قطبی شدن از جمله قدرت قاره آسیا پیش خواهد رفت و تا سال 2030 دیگر هیچ ابر قدرت غالب و برتری در مقیاس جهانی وجود نخواهد داشت و در جهانی چند قطبی قدرت و یا شبکه ها و ائتلاف های قدرت جابه جا خواهد شد.

صفوی با بیان اینکه قدرت های بزرگی مثل چین، هند و روسیه در حال شکل گیری است، گفت: به عنوان مثال

آقای پوتین فدراسیون روسیه و قدرت سیاسی و نظامی این کشور را تقویت کرده است، الآن ناوگان روسیه در مدیترانه برای موضوع سوریه حضور دارند.

* آمریکا در جنگ عراق و افغانستان برای ایران هم برنامه داشت

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکا در جنگ عراق و افغانستان برای ایران هم برنامه داشت، افزود: بوش پسر در کتاب خاطراتش گفته بعد از جنگ افغانستان و عراق می خواستیم به ایران حمله کنیم و لی نیروهای نظامیمان مخالف بودند و این یعنی اینکه آنها برای ایران برنامه داشتند اما آمریکا در اهداف راهبردی خود موفق نبود.

وی ادامه داد: گرچه آمریکا در افغانستان توانست بن لادن را از بین ببرد اما نتوانست طالبان را سرنگون کند زیرا طالبان یک نیروی قومی و دینی است و آمریکا نمی تواند با یک جریان دینی و قومی مقابله کند از طرفی هم نتوانست امنیت، پیشرفت و آرامش را در افغانستان ایجاد کند. طالبان بزرگترین جمعیت پشتون در افغانستان هستند

حدود 6 تا 7 میلیون که همین قومیت در پاکستان با بیش از دو برابر وجود دارد.

* قدرت موشکی ایران مانع از آسیب سه جنگ بزرگ پیرامونی به کشورمان شد

صفوی گفت: اگرچه آمریکایی ها توانستند با حضور نظامی خود، دیپلماسی و تسلطشان بر نفت و کنترل انرژی منطقه را نشان دهند اما نتوانستند به ایران آسیب برسانند و نگاه راهبردی و هوشمندانه رهبری انقلاب اسلامی و

مصوبات شورایعالی امنیت ملی ایران و آمادگی نیروهای مسلح ایران خصوصاً قدرت موشکی ایران مانع از این شد که سه جنگ بزرگ پیرامونمان به ایران آسیب بزند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، تصریح کرد: از طرفی دو دشمن بزرگ ایران یعنی رژیم بعث عراق و طالبان با قدرت آمریکا سرنگون و ایران برنده سیاسی این میدان شد و نفوذ فرهنگی-سیاسی ایران در عراق و افغانستان افزایش یافت.

* آمریکائی ها قابل اعتماد نیستند

صفوی تأکید کرد: اکنون نفوذ سیاسی ایران از عراق به سوریه و از آنجا به لبنان رفته یعنی برنده این استراتژی نظامی و سیاسی که آمریکا آن را شروع کرد، رهبری قدرتمند، هوشمند و نظام سیاسی ایران است. البته ایران در اجلاس بُن آلمان در رابطه با دولت بعد از طالبان در افغانستان کمک های مشورتی کرد و لیکن آمریکائی ها امتیازی به ایران ندادند و به همین دلیل و دلایل دیگر آمریکائی ها قابل اعتماد نیستند

وی افزود: اگرچه رقبای منطقه ای هم مخالف ما بودند و به طور خاص عربستان، کویت، اردن و ترکیه در سوریه دخالت کردند که این دخالت ها به ضرر آنها تمام شد. کشورهای عربی به جای اینکه ساختارهای درونی کشور خود را درست کنند و اجازه بدهند مردم به یک نوع دموکراسی و مردم سالاری دست یابند با درآمدهای نفتی خود در لیبی، مصر، سوریه، لبنان و حتی عراق دخالت کردند.

* ایران یک نفوذ فرهنگی و سیاسی در عراق دارد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: طی 24 سال گذشته از نظر سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران با یک سیاست هوشمندانه برنده نهایی مسائل سیاسی امنیتی منطقه جنوب غرب شده و در چشم انداز برنامه 1404 ایران بدنبال ارتقاء علمی، اقتصادی، سیاسی خود و تبدیل شدن به قدرت اول منطقه جنوب غرب آسیا و آسیای مرکزی و قفقاز است و این ظرفیت در ملت و دولت و کشور ایران وجود دارد

صفوی همچنین با اشاره به رابطه ملت ایران و عراق گفت: مردم ایران و عراق بیش از هزار سال است که به دلیل وجود قبور ائمه اطهار و تحصیل مراجع بزرگ دینی در حوزه های نجف با هم ارتباط دارند. امام (ره) 15 سال در آنجا بودند و بیش از 65 درصد مردم عراق شیعه هستند. لذا ایران یک نفوذ فرهنگی و سیاسی در عراق دارد.

* بعد از سرنگونی صدام تمام لشکر بدر به عراق برگشتند

وی اظهار داشت: البته انکار نمی کنیم که در زمان جنگ ما لشکر بدر متشکل از 16 تا 20 هزار نیروی عراقی که از مجاهدین عراق و یا اعضاء مجاهد مجلس اعلا و یا افسران عراقی که از رژیم بعث جدا و به ایران پناهنده شده بودند را داشتیم.

صفوی تأکید کرد: لشکر بدر در بسیاری از عملیات ها مثل کربلای 5 با عراقی ها می جنگید و بعد از سرنگونی صدام تمام لشکر بدر به خواسته خودشان به عراق برگشتند و مسئولیتهایی هم در دولت، مجلس و دستگاه های نظامی این کشور گرفتند.

وی ادامه داد: همانطور که ما پذیرایی چند میلیون افغانی بودیم پذیرای چند ده هزار نیروی عراقی نیز بودیم، زمانی که در سال 1991 عراق به کویت حمله کرد و بعد آمریکایی ها به آنها حمله کردند؛ سال 1991ما مرزمان را باز گذاشتیم و چند هزار نفر از مردم بصره با پای پیاده وارد خرمشهر و آبادان شدند.

* به دستور مقام معظم رهبری مرزمان را باز گذاشتیم

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، گفت: ما در سال 1991 به دستور مقام معظم رهبری مرزمان را باز گذاشتیم که شیعیان و مردم مظلوم عراق که پناهی نداشتند بدون گذرنامه به ایران آمدند و این یک ارتباط فرهنگی، معنوی و پیوند هزار ساله بین ملت ایران و عراق است که آمریکایی ها این چیزها را نمی فهمند.

صفوی خاطرنشان کرد: ما صاحب یک قدرت نرم به اسم نفوذ فرهنگی، سیاسی هستیم که به عراق و لبنان رفته است و حزب الله لبنان را شکل داده است. ایران به جهاد اسلامی و جنبش مقاومت حماس در فلسطین نیز کمک کرده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی ایران، بیشتر تفکرات نیروهای مبارز فلسطینی، مارکسیستی، پان عربیسم و یا روحیه ناسیونالیسم عرب بود اما بعد از پیروزی انقلاب چرخشی در نظراتشان داشتند و به فرمایشات امام (ره) درخصوص راه مبارزه و آزادی قدس یعنی جهاد مسلحانه با ایدئولوژی اسلامی یعنی با تفکرات قرآنی و سنت رسول الله روی آوردند.

* مبارزان فلسطینی می گفتند امروز ایران آزاد می شود و فردا فلسطین

صفوی با بیان اینکه محور ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین محور مقاومت است، گفت: این محور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بنده در جنوب لبنان و میان گروه های فلسطینی بودم.  زمانی که انقلاب ایران شروع شد مبارزان فلسطینی می گفتند امروز ایران آزاد می شود و فردا فلسطین. این موضوع بر می گردد به شهریور و مهرماه سال57 به بعد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، خاطرنشان کرد: قدرت ایران یک قدرت معنوی است و اکنون مکتب مقاومت در لبنان، سوریه و فلسطین شکل گرفته و محصول آن پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و پیروزی حماس در جنگ 22 روزه با رژیم صهیونیستی بود.

* پاکستان و افغانستان محل رقابت قدرت های بزرگی مثل آمریکا، روسیه، چین و هند

صفوی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به اوضاع و شرایط افغانستان و پاکستان با توجه به حضور نیروهای

فرامنطقه ای، گفت: از نظر ما پاکستان و افغانستان در مرحله گذار ژئوپلیتیکی به سر می برند و محل رقابت قدرت های بزرگی مثل آمریکا، روسیه، چین و هند است.

وی افزود: آمریکا می خواهد از افغانستان به آسیای مرکزی دست پیدا کند و شرق فدراسیون روسیه را تهدید و چین را کنترل کند.

صفوی خاطرنشان کرد: روسها نیز به دنبال جلوگیری از حضور و دسترسی آمریکا به سرزمین های آسیای مرکزی هستند و فلسفه پیمان شانگهای نیز همین است. این پیمان از سال 2001 و با محوریت روسیه، چین و چهار کشور منطقه ای قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان ایجاد شده که ایران، هند و پاکستان هم عضو ناظر آن می باشند.

* عدم ثبات در افغانستان و پاکستان به ضرر ایران است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، ادامه داد: احتمالاً پیمان شانگهای کم کم جایگزین پیمان ورشو می شود، این پیمان یک پیمان امنیتی، اقتصادی بود و الآن در حال تبدیل شدن به یک پیمان نظامی است که سالی یکبار هم مانور نظامی برگزار می کنند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل پاکستان و افغانستان محل رقابت قدرت های فرامنطقه ای و منطقه ای است. متأسفانه این منطقه هنوز ثبات امنیتی پیدا نکرده و عدم ثبات در افغانستان و پاکستان به ضرر ایران است و هزینه هایش را ما می دهیم.

* بکار بردن بیداری انسانی بجای بیداری اسلامی حرف غلطی بود

وی در بخش دیگری از گفت وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع بیداری اسلامی اظهار داشت: بیداری اسلامی در درون مردم جوشش پیدا کرد و از تونس به مصر و از آنجا به یمن و بحرین رسید. آمریکا و صهیونیست ها در موج اول بیداری اسلامی غافلگیر شدند و سعی کردند آن را کنترل کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، تأکید کرد: اینکه برخی افراد و تحلیل گران سیاسی می گویند این موج را خود آمریکایی ها ایجاد کردند و به جای بیداری اسلامی بیداری انسانی را به کار می برند، حرف غلط و فهم اشتباهی بود.

صفوی افزود: آمریکایی ها تلاش کردند که آن را مدیریت کنند و در مصر توانستند دولت انتخاب شده مردم را به کمک نیروهای نظامی برکنار کنند. لیکن امواج بیداری اسلامی خفته شده و مثل آتش زیرخاکستر است، زیرا بیداری اسلامی یک تفکر و اندیشه است و آنها نمی توانند جلوی امواج آزادیخواهی، اسلام خواهی، استقلال خواهی و مقابله مردم با دیکتاتورهایی مثل مبارک، علی عبدالله صالح و دیگر دیکتاتورهای منطقه را بگیرند.

* امواج بیداری اسلامی در جهت تغییر دیکتاتورها و نظام های وابسته و فاسد حرکت می کند

وی ادامه داد:  فهم غلط آمریکایی ها و غربی ها این است که نمی فهمند دوران دیکتاتورها و وابستگان خارجی گذشته است. اکنون 10-12 کشور در منطقه داریم که نظام های پادشاهی دارند آنها باید بپذیرند که امواج بیداری اسلامی در جهت تغییر نظام های وابسته و دیکتاتور و فاسد و طولانی مدت حرکت می کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود:  آمریکائی ها و غربی ها بایستی تا بحال متوجه شده باشند که نظام موروثی و پادشاهی در غرب آسیا و شمال آفریقا به آخر خط رسیده است و جمهوریت و بیداری اسلامی با قدرت جوانان این کشورها و رهبری نخبگان مذهبی و انقلابی و اجتماعی و سیاسی به حول و قوه الهی و باذن الله ادامه پیدا خواهد کرد.

* آمریکا می خواست بدل بیداری اسلامی را در سوریه پیاده کند

صفوی خاطرنشان کرد: البته در رابطه با سوریه آنها می خواستند بدل بیداری اسلامی را پیاده کنند در حالیکه در تونس، مصر، یمن و بحرین مردم از درون خود کشورها بر خواسته اند ولی در سوریه چند هزار نیروی مسلح که قبلاً آموزش دیده بودند از تونس، مراکش، لیبی و اعرابی که در افغانستان می جنگیدند برای جنگ آمدند. تروریست هایی که حقوق هایی از 5 تا 10 هزار دلار در ماه پول و سلاح دریافت می کنند البته نیروهای اخوانی خود سوریه هم بودند.

وی تصریح کرد: البته در اوایل این موج برخی از برخوردهای نیروهای مسلح و دولت سوریه با مردم اشتباهاتی رخ داد که اصلاح شد و الآن در صحنه سوریه از نظر سیاسی مردم سوریه دولت این کشور را قبول دارند و از آن پشتیبانی می کنند.

* تروریست ها در سوریه هزار نفر را سر بریده اند

صفوی با اشاره به اقدامات وحشیانه تروریست ها در سوریه، گفت: نیروهای القاعده و تکفیری کشتارهای وحشیانه و غیر انسانی در سوریه داشته اند، آنها 10هزار نفر از ارتش و بیش از 100 هزار نفر از مردم سوریه را کشتند و

بیش از 3 میلیون نفر را آواره کردند. مردم سوریه بیش از 30 ماه است که ناامنی را تحمل می کنند.

وی با بیان اینکه تروریست ها در سوریه هزار نفر را سر بریده اند، اظهار داشت: آیا یک مسلمان و یا یک انسان می تواند سر انسان و مسلمان دیگری را ببرد؟ به نظر من تکفیری ها، صهیونیست هستند زیرا در فرهنگ اسلامی و انسانی این اقدامات وحشیانه جایگاهی ندارد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، ادامه داد: مقام معظم رهبری هشدار دادند آنها که این تکفیری ها را به وجود آوردند بدانند این تکفیری ها روزی دامنگیر خود آنها خواهند شد.

* امیدواریم در کنفرانس ژنو 2 یک توافق میان دولت سوریه و معارضین حاصل شود

صفوی با بیان اینکه بشار اسد توانسته صحنه نبرد در سوریه را به نفع خود تمام کند، گفت: فقط بحث سیاسی می ماند که امیدواریم در کنفرانس ژنو 2 با کمک روسها، چینی ها، ایران و تمام کسانیکه به دنبال آرامش و امنیت و صلح هستند یک توافق میان دولت سوریه و معارضین با لحاظ حقوق مردم سوریه حاصل شود.

وی با بیان اینکه بیشترین نفع از جنگ سوریه و مصر را صهیونیست ها بردند، اظهار داشت: صهیونیست ها بیشترین احساس نا امنی را از سوریه و مصر داشتند و به همین دلیل با بروز جنگ در این دو کشور آنها بیشترین نفع را بردند. چون هم ارتش سوریه و مصر ضعیف شده در این درگیری ها با مردم و هم مردم آسیب دیده اند و هم زندگی و اقتصادی مردم سوریه و مصر بشدت آسیب دیده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: دو دهه قبل بزرگترین خیانتی که صدام در جنگ علیه ایران و کویت کرد این بود که منابع انسانی سه کشور اسلامی را به نفع صهیونیست ها از بین برد، منابع انسانی و اقتصادی که می توانست در جهت کمک به آزادی فلسطین هزینه شود، لذا برنده این ماجرا صهیونیست ها هستند و رهبری آن را آمریکایی ها عهده دارند و نیابت را به عربستانی ها دادند البته مدتی هم ترکیه و قطر این نقش را ایفا می کردند.

* ممکن است کشورهایی مثل اسپانیا، فرانسه و حتی انگلیس دچار تکفیری ها شوند

وی تصریح کرد: اگر تکفیری ها در سوریه موفق شوند چون عقل و راهبردی ندارند ممکن است این تروریست ها به سمت اروپا سرازیر شوند و کشورهایی مثل اسپانیا، فرانسه و حتی انگلیس دچار این تکفیری ها شوند و این هشدار را سیاستمداران غربی بایستی خوب درک کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی با تروریست ها و گروه های تکفیری به شدت مخالف است و اصلاً آنها را مسلمان نمی داند.

* کمک به سوریه و لبنان راهبرد سیاست دفاعی ایران است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به رابطه ایران و سوریه اظهار داشت: در طول 8 سال دفاع مقدس تنها کشور عربی که از ایران حمایت سیاسی کرد دولت سوریه و حافظ اسد بود.

وی گفت: سوریه پل ارتباطی ایران با حزب الله لبنان و در امتداد محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است و ما برای مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی از سوریه حمایت می کنیم.

صفوی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی دشمن ماست و عمق دفاع استراتژیک ایران، سوریه و لبنان است. اسرائیل یک رژیم نامشروع، آدم کش، جعلی و وصله ناچسب این منطقه است و ما برای دفاع از خود در مقابل رژیم صهیونیستی به سوریه و لبنان کمک می کنیم، این راهبرد سیاست دفاعی ایران است.

وی افزود:  چطور آمریکایی ها از آن طرف دنیا به خلیج فارس می آیند و می گویند ما برای دفاع از منافعمان و دوستانمان به این منطقه آمده ایم، ما نیز این حق را داریم البته ما هیچ نیروی نظامی نه در سوریه و نه در لبنان نداریم و مردم خودشان هستند که از کشورشان دفاع می کنند گرچه حمایت سیاسی و مالی می کنیم و در صورتیکه از ما مشورت بخواهند آنها را راهنمایی می کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت:  ما در جهت دفاع از جمهوری اسلامی و مقابله با تهدیدات

رژیم صهیونیستی که چندین بار تا کنون ایران را تهدید کرده است از محور مقاومت حمایت می کنیم.

* مواضع قاطع مقام معظم رهبری و ایستادگی روسیه، آمریکا را دچار تردید کرد

صفوی با اشاره به دلایل عقب نشینی آمریکا از جمله به سوریه گفت: قطعاً مواضع قاطعانه مقام معظم رهبری، ایستادگی روسیه و رأی منفی مجلس انگلستان و اعضای حزب خود نخست وزیر انگلیس، آمریکایی ها را دچار تردید کرده است.

وی افزود: آمریکایی ها بعد از جنگ افغانستان و عراق اعلام کرده بودند که دیگر به تنهایی به هیچ جنگی نمی روند و باید هم پیمانان و همراهانی داشته باشند و از طرفی هم جامعه آمریکا و حتی برخی از فرماندهان سابق و نیروهای نظامی این کشور با رئیس جمهور آمریکا همراهی نخواهند داشت زیرا رژیم بشار اسد با یک حمله موشکی و بمباران هوایی ساقط نمی شود.

* رژیم اسد با شلیک موشک از دریای مدیترانه ساقط نمی شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: آمریکایی ها برای اینکه دولت اسد را ساقط کنند باید از طریق زمینی تا دمشق می آمدند و نیروهای نظامی را وارد می کردند که در اینصورت تلفات بسیار زیادی می دادند وگرنه با شلیک موشک از دریای مدیترانه رژیم اسد ساقط نمی شود، در ثانی برای ورود زمینی به سوریه از کدام کشور می خواستند وارد شوند؟ از هر کشوری که بخواهند وارد سوریه شوند مردم آنجا اجازه نمی دهند.

صفوی تأکید کرد: آمریکائیها بدلیل مشکلات سیاسی و نظامی و اقتصادی که هم اکنون در آمریکا دارند، نمی دانستند که اگر وارد جنگ شوند، پس از آن و در انتها چه خواهد شد و حزب الله لبنان، ایران و روسیه و سوریه چه عکس العمل هایی خواهند داشت، بنابراین دست به حمله نظامی نزدند.

* پیام احتمالی اسد برای حمله به تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی

وی تصریح کرد: به نظر می رسد احتمالاً دولت سوریه نیز به آنها پیامی فرستاده بود که در صورت حمله آمریکا، سوریه نیز تأسیسات دیمونا که محل نگهداری تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی است را هدف قرار می دهد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: بشاراسد جوانی است که اگرچه در انگلیس تحصیل کرده ولیکن شجاعت و هوشمندی قابل تحسین او و مقاومت فداکاری ارتش سوریه در جنگ 30 ماهه و حمایت مردم از بشار اسد و نیروهای مسلح توانسته صحنه نبرد را به پیروزی برساند. البته وحشیگری تکفیری ها و نبودن اطمینان از آینده ای روشن مردم سوریه را به حمایت از وضع موجود تشویق کرد.

وی ادامه داد: اگر آمریکایی ها به سوریه حمله می کردند شاید بازنده اصلی اسرائیل بود زیرا رژیم صهیونیستی آسیب پذیرتر از همه بود. اگر چندین موشک به رژیم صهیونیستی اصابت می کرد یک میلیون نفر از سرزمین های اشغالی فرار می کردند و این چیزی است که رژیم صهیونیستی نمی تواند آنرا تحمل کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در کنفرانس ژنو2 صلحی که هم نظام سوریه و هم مردم آنرا قبول داشته باشند، حاصل شود.

کلید واژه ها: افغانستان بیداری اسلامی روسیه رژیم صهیونیستی پاکستان مصر


نظر شما :