کنگره ای که دیگر محبوب نیست

۲۱ مهر ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۹۲۲۸۱۴ سرخط اخبار

دیدبان آمریکا: در حالی که کنگره توانایی انجام توافق برای بازگشایی دولت و افزایش سقف بدهی های دولت را ندارد، تنها 11 درصد آمریکایی ها با عملکرد آن موافق هستند. این میزان در مقایسه با ماه گذشته، 8 درصد کاهش داشته است و کمترین میزان محبوبیت در کل تاریخ است که نظرسنجی های گالوپ ثبت کرده اند.

سقوط محبویت کنگره به خاطر کاهش محبوبیت آن نزد دموکرات ها از 20 درصد در ماه سپتامبر به 5 درصد در ماه اکتبر می باشد. میزان محبوبیت کنگره نزد جمهوری خواهان و مستقل ها هم کاهش داشته است، این میزان البته  در مقایسه با دموکرات ها، شدت کمتری دارد. کاهش محبوبیت کنگره، نزد دموکرات ها بازتاب دهنده ی دید منفی آنها نسبت به جمهوری خواهان مجلس نمایندگان است. رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان به دنبال راضی کردن رئیس جمهور و دموکرات ها برای تغییر در قانون بیمه ی درمانی و قانون بودجه هستند. با این حال محبوبیت کنگره در میان تمامی گروه های حزبی کاهش داشته است.

میزان محبوبیت کنگره از نظر کل مردم 11 درصد، جمهوری خواهان 15 درصد، مستقل ها 13 درصد و دموکرات ها 5 درصد می باشد. میزان رضایت از عملکرد کنگره،در مقایسه با دوره ی تعطیلی دولت در سال 1995، به شدت کاهش یافته است. نظرسنجی های گالوپ درباره میزان محبوبیت کنگره، آن سال ها به طور منظم انجام نمی شد، ولی در سپتامبر 1995، قبل از تعطیل شدن دولت، میزان محبوبیت کنگره 30 درصد بود و در نظرسنجی بعدی که در آوریل 1996، بعد از تعطیلی دولت بود این میزان به 35 درصد رسید. در سال های 1995 و 1996 میانگین محبوبیت کنگره 33 درصد بود.

میزان رضایت از عملکرد کنگره از سال 2010 تاکنون، روندی نزولی داشته است و در سال های 2011 و 2012 کمتر از سال قبلش بوده است. در آگوست، اکتبر و نوامبر 2011 هم میزان محبوبیت کنگره به 13 درصد رسید و در دسامبر همان سال به 11 درصد هم رسید. علاوه بر این کمترین میزان محبوبیت در فوریه و آگوست 2012 بود که به 10 درصد رسید. میزان رضایت از عملکرد کنگره، قبل از اتفاقات اخیر، روندی صعودی داشت و به طور میانگین از ژانویه تا سپتامبر امسال به 15 درصد رسیده بود و رکورد آن در ماه قبل بود که که به بالاترین حد خودش در سال جاری رسید و 19 درصد شد. این روند تا نظرسنجی 3 تا 6 اکتبر که تعطیلی دولت آغاز شده بود ادامه داشت تا این که میزان رضایت کاهش یافت.

درحالی که کل کنگره نزد مردم محبوبیتی ندارد، اما وقتی صحبت از نمایندگان منطقه ی خود مردم مطرح باشد، دید آنها فرق خواهد کرد. 44 درصد از آمریکایی ها از نمایندگان مناطق خود رضایت دارند و 43 درصد هم رضایت ندارند. این میزان رضایت مطمئناً چندان بالا نیست اما در مقایسه با محبوبیت 11 درصدی کل کنگره، وضع بهتری دارد. میزان رضایت مردم از نمایندگانشان در مقایسه با نظرسنجی قبلی که ماه می بود، تغییر کمی داشته است، در آن زمان 46 درصد مردم نمایندگانشان را قبول داشتند. با این حال این میزان رضایت از نمایندگان منطقه ی خود، در طول نظرسنجی های گالوپ، کمترین میزان بوده است و این میزان نارضایتی هم بیشترین حد بوده است. میزان رضایت و نارضایتی امروز به میزانی برابر رسیده است. این درحالی است که آمریکایی ها اکثراً از نمایندگان خودشان رضایت دارند.

 

منبع: گالوپ


نظر شما :