نتانیاهو:

ما ساده لوح نیستیم آقای روحانی!

۱۲ مهر ۱۳۹۲ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۹۲۲۳۸۶ سرخط اخبار

 بنیامین نتانیاهو پس از آنکه در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان منزوی ترین فرد جامعه بین الملل محسوب شد، در پیامی مستقیم به حسن روحانی گفت: ما ساده لوح نیستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در گفت وگو با بی بی سی فارسی خطاب به حسن روحانی گفت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به بازی نگیرد. او همچنین تاکید کرد که برنامه غنی سازی اورانیوم ایران باید به طور کامل برچیده شود

وی مدعی شد که در نطقش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه ایران و مردم این کشور موضع گیری نکرده است، بلکه حملات لفظی او متوجه نظام ایران بوده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا به حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در مورد حل و فصل موضوع هسته یی خوش بین نیست، گفت که تصمیم گیر اصلی در ایران رهبر جمهوری اسلامی است.

نتانیاهو در اظهاراتی خصمانه مدعی دستیابی ایران به سلاح هسته یی شد.

به گزار شایسنا این ادعا در حالی است که ایران بارها اعلام کرده در پی دستیابی به سلاح هسته یی نیست.

وی افزود که ایران از آن چه وی خط قرمزی برای فعالیت های هسته یی ایران خوانده عبور نکرده است.

نتانیاهو گفت: علاقه دارد مناقشه هسته یی ایران از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود اما گفت که می خواهد این راه حل دیپلماتیک واقعی باشد نه جعلی.

او در پاسخ به این که منظورش از یک راه حل حقیقی چیست، برچیده شدن کامل توانایی ایران برای تولید سلاح هسته یی را خواستار و مدعی شد: آنها اگر به دنبال انرژی هسته یی غیرنظامی هستند به غنی سازی احتیاجی ندارند.

به گزارش ایسنا، ایران عضو ان.پ.تی است و بنا به قوانین بین المللی حق دارد چرخه سوخت هسته یی را در خاک خود توسعه دهد.


نظر شما :