استقرار دومین رادار موشکی آمریکا در ژاپن

۱۱ مهر ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۹۲۲۳۵۱ سرخط اخبار

 آمریکا و ژاپن ضمن موافقت با بازبینی خط مشی های دفاعی مشترک دراز مدت اعلام کردند که دومین رادار دفاعی بالستیک خود را در ساحل غربی ژاپن قرار داده و 5000 تفنگدار آمریکایی را به منطقه گوآم می برند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، خط مشی های دفاعی آمریکا و ژاپن آخرین با در سال 1977 به روز شده بودند و این توافق جدید پس از نشست میان فومیو کیشیدا و ایستونوری اونودرا، وزرای خارجه و دفاع ژاپن و جان کری و چاک هاگل، همتایان آمریکایی آنها حاصل شد.

بازبینی خط مشی ها میان این دو هم پیمان قدیمی نشانگر نگرانی های فزاینده در خصوص برنامه هسته ای کره شمالی، تروریسم جهانی، حملات سایبری و سایر تهدیدها در قرن 21 است.

مقامات آمریکا و ژاپن نیز بر سر استقرار یک سیستم رادار دفاع موشکی جدید آمریکا موسوم به X-band در پایگاه هوایی کیوگامی ساکی واقع در ساحل غربی ژاپن موافقت کرده و تصمیم به استقرار 5000 تفنگدار آمریکایی از اوکیناوا به گوام گرفتند.

از سوی دیگر قرار است دولت آمریکا امروز محل استقرار یک سیستم دفاع موشکی متحرک با قابلیت رهگیری دقیق را در ژاپن مشخص کند و این تصمیم بخشی از پیمان استراتژیک دفاعی جدید است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست رادار متحرک AN/TPY که توسط شرکت ری تئون ساخته شده است سال آینده میلادی در پایگاه نظامی کیوگامیساکی در مرکز ژاپن به بهره برداری می رسد.

ژاپن اولین رادار دفاعی موشکی را در سال 2006 تحویل گرفت که هم اکنون در پایگاه نظامی شادیکی واقع در بخش شمالی هنشو مستقر است و توسط سربازان آمریکایی به کار گرفته می شود.

رادار AN/TPY-2 که در ترکیه نیز مستقر شده است و به منظور ردیابی پرتاب موشک از کشوری مانند کره شمالی طراحی شده است. این سیستم پس از رسیدن موشک به فضا ردیابی اولیه را فراهم می کند و حس گرهای آمریکا را که پرواز آن را از اقیانوس آرام کنترل می کند تغذیه می کند تا در صورت پرواز به سمت ژاپن با استفاده از موشک های زمینی آلاسکا، کالیفرنیا و ژاپن زمینه را برای رهگیری فراهم کند.


نظر شما :