شروط هیگ برای بازگشایی سفارت در تهران

۰۵ مهر ۱۳۹۲ | ۱۹:۵۲ کد : ۱۹۲۲۰۴۳ سرخط اخبار

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اینکه در نشست آلماتی به ایران پیشنهاداتی شده، تصریح کرد که ما نمی گوییم که تنها تهران باید رویه اش را تغییر دهد، ما همه آماده ایم به آن واکنش نشان دهیم اما تغییرات عملی باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در گفت وگویی تلویزیونی با بی بی سی درباره مذاکرات بین ایران و 1+5 در نیویوریک گفت: من نکته های زیادی از صحبت های آقای حسن روحانی را مثبت می دانم همانطور که به آقای ظریف وزیر خارجه ایران گفتم، ما برای رابطه بهتر آماده هستیم.

ویلیام هیگ افزود: البته مهم این است که تغییر لحن و تغییر شیوه گفتار ایران با عمل همراه شود، اقداماتی که ما بتوانیم به آن پاسخ دهیم و بقیه دنیا نیز متناسب با آنها گام بردارند.

وی تصریح کرد: فکر می کنم که می توانیم باهم کار کنیم، تغییر لحن مهم است ولی کارهای زیادی باید انجام شود.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه درباره مسئله هسته ای موارد مشخصی وجود دارد، ابراز داشت که آقای روحانی درباره شفافیت در برنامه هسته ای صحبت کرد که این شفافیت ضروری و مهم است، ایران می تواند با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و قطعنامه های شورای حکام آژانس و شورای امنیت را بپذیرد.

وی ابراز داشت که بنابراین مسائل مشخصی وجود دارد که می تواند ایران انجام دهد تا بتواند نشان دهد، تغییری روی داده است و ماهم در پاسخ تائید می کنیم.

ویلیام هیگ تصریح کرد که ما آماده این کار هستیم و من می خواهم مردم ایران این را بدانند که لندن ترجیح می دهد با تهران روابط بهتری داشته باشیم که این نفع مردم همه کشورهاست. ایران باید برای رسیدن به آنجا گام های ملموسی بردارد.

وی با اشاره به اینکه در نشست آلماتی به ایران پیشنهاد شده در ازای گام های عملی، تحریم های بین المللی علیه ایران کاهش پیدا کند، تصریح کرد: ما نمی گوییم تنها ایران باید رویه اش را تغییر دهد، می گوییم ما همه آماده ایم به آن واکنش نشان دهیم اما تغییرات عملی باشد.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه بازگشایی سفارت انگلیس نیاز به اعتمادسازی در طول زمان است تاکید کرد که لازم است لندن اطمینان یابد که سفارت، می تواند به راحتی کارهای یک سفارت را انجام دهد.

وی با بیان اینکه از سرگیری کار سفارت انگلیس نیاز به ارائه تضمین هایی دارد، گفت: بخشی هم درباره جبران خسارتی است که در حمله به سفارت به اموال و ساختمان سفارت در تهران وارد شد.

کلید واژه ها: انگلیس


نظر شما :