واکنش بحرین به اظهارات افخم

۰۱ مهر ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۳ کد : ۱۹۲۱۷۹۸ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه بحرین مدعی شد که اظهارات مسوولان ایرانی در خصوص اوضاع این کشور بیانگر اوضاع واقعی موجود در آن نیست.

به گزارش ایسنا وزارت امور خارجه بحرین با محکوم کردن اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص آن چه که در بحرین می گذرد، ادعا کرد که این سخنان با حقیقت منافات دارد و بیانگر اوضاع واقعی در پادشاهی بحرین نیست.

به گزارش روزنامه الایام وزارت امور خارجه بحرین ادعا شده است که پادشاهی بحرین به قانون و حاکمیت احترام گذاشته و رفتار شایسته ای با مردمانش دارد و کسی بدون توجیه قانونی بازداشت نمی شود؛ هم چنین پادشاهی بحرین به آزادی های عمومی و حقوق بشر احترام می گذارد.

وزارت خارجه بحرین هم چنین اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران را غیرمسوولانه خواند و با تاکید بر اهمیت رعایت اصل حسن هم جواری، احترام به قوانین بین المللی، دخالت نکردن در امور داخلی کشورها، تلاش برای اعتماد سازی و ایجاد روابط دوستانه را خواستار شد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز یک شنبه با اشاره به تحولات چند روز اخیر در بحرین ضمن محکوم کردن هرگونه اقدامات خشونت آمیز اظهار کرد: تشدید فضای امنیتی و پلیسی و هم چنین بازداشت و حبس فعالان سیاسی به بهانه های بی اساس نه تنها مشکلات به وجود آمده را حل نکرده بلکه آن را پیچیده تر خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد مقام های بحرین با اقدامات اعتماد آفرین خود زمینه های لازم را برای انجام گفت وگوهای سازنده مردم و دولت و تحقق مطالبات مشروع مردم فراهم کنند.

کلید واژه ها: بحرین وزارت امور خارجه خارجه بحرین


نظر شما :