عزم ایران برای تعامل و گفتگو با ۱+۵

۳۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۰:۰۵ کد : ۱۹۲۱۶۹۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و گفت وگو با گروه ۱+۵ به منظور یافتن راه حل های مسالمت آمیز که متضمن حقوق هسته ای کشور باشد را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تنها راه حل بحران سوریه را تبعیت از اراده سیاسی مردم آن کشور دانست و افزود: راه حل های تحمیلی نمی تواند راهگشای بحران سوریه باشد.

ظریف در خصوص موضوع هسته ای، عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و گفت وگو با گروه 1+5 برای یافتن راه حل های مسالمت آمیز که متضمن حقوق هسته ای کشورمان باشد را مورد تاکید قرار داد.

دبیرکل سازمان ملل نیز با اشاره به بحران ها و معضلات موجود در عرصه بین المللی از گفتمان های مطرح شده توسط مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد که معضلات جهانی از طریق گفت وگو و دیپلماسی حل و فصل شود.

بان کی مون سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و دیدار با رهبران و روسای جمهور کشورهای مختلف جهان را فراز مهم سیاسی در تشریح مواضع دولت جدید جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با اشاره آلام مردم سوریه و بحران بشردوستانه در آن کشور، خواستار مشارکت کشورمان در یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه شد.


نظر شما :