بیانیه حزب الله درباره حوادث بحرین

۲۹ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۲:۰۱ کد : ۱۹۲۱۶۲۹ سرخط اخبار

حزب الله لبنان طی بیانیه ای سرکوب مردم بحرین توسط رژیم آل خلیفه و در کنار آن سکوت جامعه جهانی در برابر آن را به شدت محکوم کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از المنار، حزب الله لبنان طی بیانیه ای که صبح امروز پنج شنبه توسط روابط عمومی آن منتشر گردید، رفتار رژیم آل خلیفه در سرکوب کردن مردم را متهم و تأکید می کند، مقامات بحرین کوچک ترین اصول حقوق بشر را رعایت نمی کنند، در این بیانیه از این رژیم خواسته شده تا به خواسته های مشروع مردم گوش فراداده ظلم خود به ملت را متوقف کند.

همچنین در این بیانیه آمده است، اتفاقات جاری در بحرین پا را فراتر از حد تحمل گذاشته است، مقامات این کشور طی دو سال گذشته، بخش وسیعی از ملت بحرین را به سبب اعتراض به سیاست های دولت تحت فشار و هجوم خود قرار داده اند، این رژیم مساجد را ویران می کند، به مقدسات اهانت و به راحتی کودکان، بانوان و بیماران را بازداشت می کند، هم اکنون نیز به سلب تابعیت برخی از شهروندان خود روی آورده است، شورای علما تعطیل شده است و تاکنون ده ها نفر بر اثر سرکوب راهپیمایی ها به شهادت رسیده اند.

این بیانیه گناه بزرگ ترین بخش از جامعه بحرین را درخواست انصاف و عدالت در مشارکت در امور سیاسی دانسته است.

در پایان حزب الله سکوت جامعه جهانی را که داعیه دار عدالت در عرصه بین المللی هستند، محکوم کرد، در ادامه این بیانیه برخورد رژیم آل خلیفه با ملت بحرین چیزی بیش از یک تهمت است و باید در راستای حفظ کرامت انسانی و حقوق بشر در بحرین به آنان فشار وارد ساخت.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :