تست جدیدترین پهپاد رزمی سپاه

۲۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۵ کد : ۱۹۲۱۵۱۴ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضا و سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شب گذشته با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به تشریح توانمندی های این سه نیرو پرداختند که مشروح سخنان این سه فرمانده به شرح زیر است:

* گشت زنی 100 شناور سپاه در خلیج فارس/ آمریکایی ها همه جا ما را می بینند

دریادار علی فدوی

دریادار علی فدوی با اشاره به اشراف همه جانبه نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس گفت: امروز بیش از 100 شناور ما روزانه در خلیج فارس به گشت زنی می پردازند به طوری که امریکایی ها هر کجا را نگاه کنند، ما را می بینند.

وی با بیان اینکه امریکا در خلیج فارس موضع انفعالی دارد، گفت: هیچ موضوعی را سراغ نداریم که امریکایی ها در این منطقه از دستورات سپاه تمکین نکرده باشند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در عین حال گفت: توانمندی و قدرت ما در حدی است که امروز باید برای دیدن شناورهای امریکایی به سواحل کشورهای جنوبی خلیج فارس بروید.

فدوی با اشاره به رویارویی مستقیم سپاه و امریکا در خلیج فارس در ایام دفاع مقدس گفت: توان ما امروز به گونه ایست که امریکایی ها را مجبور به تغییر استراتژی نظامی خود بعد از نزدیک به 200 سال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: توان نیروی دریایی سپاه بر 5 پایه شناورهای تندرو، موشکی، هوادریا، پهپاد و تکاوران جهادی تعریف شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: در مقطعی، امریکایی ها هم اقدام به استفاده از شناور تندرو در خلیج فارس کردند اما نتوانستند و آنها را جمع کردند و به قول حضرت آقا آدم این کار را نداشتند.

فدوی با بیان اینکه ما از لبه تکنولوژی ها در تجهیزات خود استفاده می کنیم، گفت: شناورهای تندروی دنیا سرعتی در حد 35 نات دارند اما شناورهای تندروی سپاه سرعت 60 نات دارند و در برنامه آینده بنا داریم این سرعت را به 80 نات برسانیم.

سردار فدوی ایجاد قدرت بازدارندگی را اصلی ترین دستاورد نیروی دریایی سپاه عنوان کرد و گفت: این موضوع برای دشمن هم روشن شده است که باید قبل از هرگونه تهاجم، هزینه آن را بسنجد و این هزینه زیاد که دشمن را منصرف می کند, همان توان بازدارندگی است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا مصوباتی برای ورود به هر جنگ دارد که می داند در صورت جنگ با ایران نمی تواند این مصوبات را عملی کند.

فدوی افزود: این مصوبات شامل 4 بند نظامی و 9 بند سیاسی است که ارزیابی روند تحول جنگ، کنترل، دامنه و شدت جنگ، اطمینان از پذیرش تلفات قابل قبول توسط جامعه آمریکا و اطمینان از پیروزی قطعی و سریع، 4 بند نظامی این مصوبات است که آمریکا در صورت جنگ با ایران نمی تواند آنها را عملی کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکا و متحدانش در جنگ 33 روزه و 22 روزه شکست خورده اند، افزود: همه می گفتند که در جنگ 33 روزه حزب الله به نمایندگی از ایران و اسرائیل از طرف آمریکا می جنگد و حزب الله در این جنگ کاری کرد که دنیا را به حیرت درآورد و آنها می دانند که توان حزب الله تنها الگو گرفته از توان انقلاب اسلامی است و نه همه آن.

فدوی با بیان اینکه ما قدرتمان را به دشمن تحمیل کرده ایم، افزود: آمریکا امروز با یک چالش بزرگ مواجه است و اهرم های قدرت گذشته خود را در اختیار ندارد و تنها دلیل حضور آنها در خلیج فارس برای تسلط بر منابع انرژی نفت و گاز است تا از این طریق بتواند کشورهای دیگر مانند چین، هند، ژاپن و اروپا را کنترل کند. بنابراین نمی تواند در خلیج فارس نباشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: وقتی که آنها در خلیج فارس و تنگه هرمز و یا آبهای نزدیک ایران باشند، خود را مواجه با توانمندی های نیروی دریایی سپاه می بینند، توانمندی هایی که خودشان به آن اذعان دارند و مجبور شدند استراتژی قدیمی خود را در مقابل آن عوض کنند.

فدوی با اشاره به اقدامات نیروی دریایی سپاه در حوزه های سازندگی نیز گفت: برای مثال قرب نوح در نیروی دریایی سپاه یکی از بازوهای مهم ما در امر سازندگی محسوب می شود که امروز احداث پل قشم - بندرعباس توسط این قرب ساخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت بزرگترین بندر پتروشیمی در عسلویه نیز توسط نیروی دریایی سپاه صورت گرفت.

فدوی در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایطی هستیم که دشمن حتی تفکر اقدام نظامی سخت علیه جمهوری اسلامی ایران را به خود راه نمی دهد و اینها به برکت خون شهدا در جنگ تحمیلی و سالهای پس از آن است.

* جدیدترین پهپاد رزمی سپاه تست شد/ رونمایی در هفته دفاع مقدس

سردار امیرعلی خاجی زاده

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در این برنامه با بیان اینکه محصول کار سپاه و نیروهای مسلح، تولید امنیت است، گفت: امنیتی که امروز شاهد آن هستیم، ریشه اش تصمیمات و تدابیر امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: اگر در جنگ تحمیلی جبهه و خط مقدم درگیری ما با عراق در اهواز بود، امروز شاهدیم که این جبهه به سواحل مدیترانه رفته است و بسیجی های حزب اللهی در سواحل مدیترانه با استکبار مقابله می کنند.

حاجی زاده ادامه داد: غرب آسیا بر روی گسل جنگ و نا امنی قرار دارد و چهار جنگ بزرگ در منطقه ما رخ داده است و کشورهای اطراف ما مملو از نا امنی است اما ایران کشتی ثبات و امنیت است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: البته تیر، موشک و ادوات نظامی تأثیر دارد اما تدابیر به موقع امام (ره) و مقام معظم رهبری باعث امنیت امروز شده و موجب شده کسی جرأت فکر تجاوز به ایران را به خود راه ندهد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه دشمنان علاقه و یا اراده ای برای انتقال ناامنی به کشور ما ندارند و یا حتی دوست ندارند به کشور ما تجاوز کنند، درست نیست. اگر آنها علیه ما اقدامی نمی کنند به خاطر میزان توانمندی سپاه و نیروهای مسلح ما است.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در نیروی هوافضای سپاه انجام شده است، گفت: شاید بارزترین این کارها بومی سازی کلیه تجهیزات در نیروی هوافضا بوده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: ما متنوع ترین تجهیزات را در نیروهای مسلح استفاده می کنیم و قالب آنها تولید داخل است که در وزارت دفاع و صنایع سپاه تولید می شود.

وی ادامه داد: در تمام قوانین بین المللی، دفاع، حق مشروع هر کشوری است در حالیکه در زمان جنگ، دنیا هیچ نوع تجهیزاتی به ما نمی فروخت و پس از جنگ چند سالی تجهیزات راداری و پدافندی را به صورت محدود به ما می فروختند که آن هم قطع شد و الآن چند سالی است که آن را هم نمی فروشند.

حاجی زاده تأکید کرد: امروز در بخش های موشکی برد کوتاه، متوسط و بلند سوخت مایع و جامد سکوها و پشتیبانی کاملاً خودکفا شده ایم.

وی تصریح کرد: کارخانجات ما دو نوع سوخت مایع و جامد موشک را تولید می کنند که الآن گرایش به سمت سوخت جامد است، زیرا ماندگاری آن بالاتر است و به راحتی و با سرعت عملیاتی می شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه صنایع دفاعی توانمندی خوبی در حوزه سوخت مایع موشک ها داشتند، گفت: ما به دنبال سوخت موشکی با ماندگاری بالا بودیم که در ابتدا ماندگاری سوخت موشک های دوربرد را به سه سال و طی یکی دو سال اخیر متخصصان ما ماندگاری آن را به 10 سال رساندند و باعث شده که موشک پس از دریافت سوخت بتواند 10 سال در انبار بماند و این همان سوخت جامد است.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دنیا هیچ کمکی در حوزه پهپادها به ما نکرد، اظهار داشت: ما هیچ پهپادی در اختیار نداشتیم غیر از پهپادهایی که در اطراف کشور می افتاد و یا آنها را شکار می کردیم مانند RQ170 و یا مواردی که در دریا توانستیم آنها را بنشانیم. اما اکنون با کمک متخصصین، ما امروز جزو کشورهای طراز اول این حوزه هستیم و امکانات خوبی داریم.

وی ادامه داد: در همین راستا در هفته دفاع مقدس جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین رزمی را رونمایی می کنیم. پهپادی که بمب و موشک آن هم کاملاً داخلی است و نصب و تست شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین اعلام کرد: تنوع سامانه های راداری و پدافندی در حال ورود به سازمان است که بخشی از آن هم وارد شده است.

حاجی زاده در پایان با اشاره به تولید انبوه سامانه پدافندهوایی رعد، گفت: ما امروزه در عمده تجهیزات و تسلیحات موشکی، پدافندی، راداری و پهپادی خودکفا هستیم.

* ابداع شیوه ها و روش های جدید نبرد ناهمطراز در نیروی زمینی سپاه

سردار عبدالله عراقی

در ادامه این برنامه، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به موفقیت های این نیرو در ماموریت های محوله اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان ستون فقرات سپاه محسوب می شود.

وی افزود: آموزش نیروهای جدید در دانشکده های سپاه انجام شده و ما به مرحله ای رسیده ایم که نیروهای جوان و با سواد در کنار نیروهای باتجربه کار را به پیش می برند.

عراقی با بیان اینکه در زمینه جنگ سخت خودمان را با علم روز تطبیق داده ایم، گفت: تجهیزات جدید و خوبی توسط نیروی زمینی سپاه بازسازی و برای هر نوع تهدید سخت در شرایط ناهمطراز آماده شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در شمال غرب، جنوب شرق و غرب کشور با ابداع جدیدی توسط شهید شوشتری مقوله امنیت را مردمی و پایدار کردیم. یکی از مؤلفه های اصلی امنیت نیروهای مسلح هستند که در کنار آن مدارای قومی مذهبی و تحمل سلایق اهمیت زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شمال غرب و جنوب شرق کشور برادران اهل تسنن هستند که کشورهای دیگر تلاش می کنند مشکلاتی ایجاد کنند و اختلاف بیندازند اما شهید شوشتری امنیت را به دست خود مردم و برادران اهل تسنن سپرد و امنیت پایدار ایجاد شد.

عراقی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه با تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل سپاه در کنار تأمین امنیت در جهت ایجاد رفاه و معیشت مردم این مناطق عمل کرد و امروز امنیت در کشور به صورت یک امنیت پایدار در سراسر کشور ایجاد شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در این نیرو به دو نقطه برجسته می توان اشاره کرد، گفت: یکی ایجاد امنیت در شمال غرب، غرب و جنوب شرق و شهرهای این مناطق مرزی است و دیگری آماده کردن تجهیزات برای یک نبرد ناهمطراز است.

عراقی تأکید کرد: شیوه ها و روش های جدیدی در حوزه نبرد ناهمطراز در نیروی زمینی سپاه ابداع کرده ایم که این شیوه ها با تکیه بر اصول پدافند غیرعامل و با تأئید کارشناسان نظامی کشور است.

جانشین فرمانده نیروی زمین سپاه در پایان با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه یک نیروی زمینی حرفه ای است، گفت: ابداع جدید این نیرو در شیوه جنگیدن با تانک، توپخانه و آماد بر اساس اصول پدافند غیرعامل در رزمایش ها نشان داده شده که موفقیت آمیز بوده است.

کلید واژه ها: نیروی دریایی سپاه خلیج فارس نیروی هوافضای سپاه مقام معظم رهبری


نظر شما :